ik zie aan de buitenkanten van mijn ogen zwart, zie vaak wazig en pijn alsof mijn ogen in elkaar worden gedrukt. wat kan dit zijn?

ik zie aan de buitenkant van mijn ogen zwart, verder zie ik heel vaak wazig, waardoor ik me niet kan concentreren. ik heb ook pijn op mijn ogen. het is alsof mijn ogen in elkaar worden gedrukt. het kan ook dat opeens het zicht weer goed is, maar de pijn die blijft. hier heb ik nu inmiddels al 3 weken non-stop last van. wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
En je bent nog nuet naar een arts geweest?
Ritsuka
10 jaar geleden
En je bent nog nuet naar een arts geweest?
Ritsuka
10 jaar geleden
En je bent nog nuet naar een arts geweest?

Het beste antwoord

Dit kan wijzen op een zogenoemde bitemporale hemianopsie. Hierbij verlies je zicht aan de buitenste kanten zowel links als rechts.
Het is beslist van belang om naar je huisarts te gaan en niet eerst naar de opticien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Zowel de opticiën als de huisarts zullen je onmiddellijk doorsturen naar de oogarts. In de meeste gevallen wordt direct een afspraak gemaakt.
Het doet mij sterk denken aan het loslaten van het netvlies (zwart aan de zijkanten). Het hele verhaal heeft zich hier precies eender 4 jaar geleden voorgedaan.
Sterkte.

Andere antwoorden (1)

Dit doet mij denken aan verhoogde druk op de ogen. Zo snel mogelijk naar een goede opticiën of een oogarts om e.e.a. te laten controleren.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk ook dat het probleem met de oogdruk te maken heeft +.