Hoe kan je verder leven zonder maag!

Ik zag net Harry Mulisch in Nova College Tour. Hij vertelde dat zijn maag wegens een kankergezwel is weggehaald.
Hierop werd niet verder ingegaan door Twan Huys.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

In eerste instantie denk je dat het onmogelijk is. Ook een arts zal dat roepen.
Ik heb iemand gekend waarbij ook de maag was weggenomen.
Uiteindelijk heeft hij nog jaren geleefd op astronautenmaaltijden.
Dmv een infuus werd voedsel rechtstreeks in het darmstelsel gebracht. In de darmen vind de uiteindelijke voedselopname plaats. De maag is een voorstation om het voedsel "darmklaar"te maken. Het lukte zelfs om voor een behoorlijke gewichtstoename te zorgen.
De wil om te leven houd je op de been.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de hele dag door regelmatig hele kleine hapjes te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leven en eten zonder maag? Het kan!
Zie bron.