hoe kan het dat ik 1.95 meter ben en mijn vader en moeder een stuk kleiner? zo al 15 centimer

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn schoonmoeder was langer dan ik (181 ofzo) en mijn schoonvader korter (170). Zij hebben 4 kinderen en 7 kleinkinderen en die verschillen allemaal enorm in lengte. De twee jongens zijn allebei ongeveer 194-196 en de meiden zijn 170 ongeveer. Dit is geen exacte wiskunde ofzo! De kleinkinderen verschillen ook behoorlijk. Er is eentje bij die al met 12 de 180 over was!

Antwoorden (2)

je hebt betere voeding gehad ,langer kunnen groeien ,later in de pubertijd geraakt ,groter geworden ,als iedereen kleiner of gelijk aan zijn of haar ouders zou zijn waren er geen mensen groter dan 1,5 meter ongeveer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb wel veel gegeten en daar ben ik nog mee bezig maar ik kom ook niks aan ik weeg 67 kilo op een goede dag en de ander 65 hoe kan het dat ik zo weinig weeg en dat het er zo snel af gaat?
Mensen worden steeds langer, en dat komt voornamelijk doordat als je ziek bent, je niet groeit. En door goede voeding en goede medische zorgen zijn mensen steeds minder en korter ziek.
Daarnaast is het niet zo simpel, ik ben een half mijn vader half mijn moeder. Van ieder chromosoom paar krijg je een kopie van je moeder en van je vader. Echter eentje is dominant. Je weet echter niet of je de dominante hebt gekregen of de andere. Dus je kan een eigenschap erven die je ouder niet heeft (niet dominant bij hem/haar) maar wel bij jou, en andersom.
Misschien heb je familie leden die wel wat langer zijn, opa's en oma's, ooms en tantes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die laatste zin lijkt me hier wel van toepassing.