Wat voel je bij een bloedstolsel?

Ik ben 19 jaar en heb sinds 3 dagen een pijnlijk gevoel in mijn bovenbeen. Mijn been is niet dik maar als ik op de plek druk doet het wel zeer. De plek is ook wat donkerder dan de rest van mijn huid. 'S ochtends voel ik niks maar naarmate de dag vordert doet het weer zeer.

Nu heb ik vandaag minder pijn in het been maar voel ik wel rare tintelingen door mijn lijf en in mijn rechterarm.

Ik was erg bang voor een bloedstolsel, maar heb je dan wel deze klachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

bij mijn laatste echo/dopler onderzoek blijkt dat ik bloedstolsels in mijn hart heb en ik voel en merk er niets van ,zit nu wel bij de trombosedienst en moet dus elke week prikken en dan hoor ik of mijn bloed goed is,maar heb je je niet gestoten?
het feit dat je een donkere plek op je been hebt en het zeer doet als je er op drukt,kan een blauwe plek zijn
het tintellen klopt niet in het plaatje.dat kan van je spieren of zenuw afkomen
ga naar de huisarts en laat er maar naar kijken dan heb je zekerheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel, het tintelen kwam inderdaad van mijn zenuwen, aangezien het spanning was.
De pijnlijke plek was verdwenen en er was geen reden om me druk te maken. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik zou mij toch maar zorgen maken over die tintelingen ,als het morgen niet beter is zeker een arts raadplegen.Mogelijks zit er ergens een bloedstolsel op een zenuw te drukken of is er een slechte doorbloeding.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoewel trombose meestal in de benen optreedt, kan de aandoening ook ontstaan in de oksel. Behalve bij langdurige bedrust kan ook bij verder gezonde mensen een bloedprop ontstaan in de beenaderen bij een combinatie van langdurig stil zitten, vooral met de benen over elkaar, zoals kan voorkomen bij lange vliegreizen van meer dan acht uur. Hierbij kan uitdroging en het daardoor indikken van het bloed ook een rol spelen. Deze 'vliegtuigtrombose' kan ook voorkomen bij langdurige busreizen. Het is dus bij die reizen van belang om regelmatig goed met de benen te bewegen en ruim water te drinken, maar geen alcohol. Trombose in slagaderen wordt vooral veroorzaakt door een beschadigde vaatwand.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook ontstaan in de armen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben naar de huisartsenpost geweest en die vonden de pijn op één plek totaal geen klacht voor een bloedstolsel. De tintelingen kwamen door de spanning, als je een bloedstolsel hebt zitten de tintelingen vaak op één plek en niet in armen en benen. Als u hier geen verstand van heeft zou ik u toch aanraden om niet snel conclusies te trekken als mensen klachten hebben. Heb me onnodig druk gemaakt door dit antwoord, terwijl mijn klachten blijkbaar niet bij deze aandoening horen.