Hoe lang blijft alcohol in je bloed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan wanneer je stopt met alcohol drinken ;)

Het beste antwoord

als je bijvoorbeeld wilt weten of je al mag auto rijden kun je het volgende sommetje gebruiken. 1 standaard glas (fluitje, klein wijn glaasje zoals vaak in de horeca word geschonken of een borrel in een klein borrelglaasje) duurt ongv. 1,5 uur voor je lichaam om af te breken. Laten we zeggen dat je om 12 uur snachts begint aan je eerste fluitje. Je drinkt er 10. Dan mag je als je om 10 uur wakker word nog niet rijden en zal je moeten wachten tot 15:00 uur. Als je 20 fluitjes op hebt moet je 30 uur wachten. Houd ook rekening mee met je geslacht, leeftijd en hoe erg je lichaam gewent is aan alcohol, of je genoeg hebt geslapen en gegeten en genoeg water tussen door. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De hoeveelheid alcohol in het bloed kan van mens tot mens verschillen. Maar over het algemeen kun je ervan uitgaan dat het ruim drie uur duurt voordat een groot glas wijn door je lichaam is verwerkt en twee uur voordat één biertje is verwerkt. Hierbij kan er verschil zitten in de alcoholwaarden in het bloed vergeleken met de ene of de andere persoon. Medicijngebruik kan van invloed zijn op het alcoholgehalte in het bloed, maar ook de leverfunctie, je metabolisme en of je goed tegen alcohol kan of niet. Ook kunnen de alcoholwaarden in het bloed afhankelijk zijn of je hebt gegeten, of je snel gedronken hebt en of je lichamelijk gezond bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt ervan af, of je man bent of vrouw, hoe zwaar je bent, of je wel of niet gegeten hebt voor of tijdens het drinken, en natuurlijk voorál, hoeveel je gedronken hebt.
Een 'horeca'-eenheid (klein bierglas, klein wijnglas) heeft ongeveer 1 1/2 uur nodig om door je lichaam verwerkt te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lever doet er 1 à 1,5 uur over om een standaardglas alcohol af te breken.
Stel dat je 3 standaardglazen bier gedronken hebt, dan is dit 3 tot 4,5 uur na gebruik nog aantoonbaar