Worden eeneiige tweelingen ongeveer even oud?

Als ze beiden in een vergelijkbare omgeving leven, bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dan moeten ze ook op exact dezelfde wijze leven. Lijkt me niet, en Deens onderzoek bevestigd dat, volgens dit artikeltje:

Levensverwachting voor 25% bepaald door onze genen

Onderzoek uit Denemarken met eeneiige tweelingen toont aan dat onze levensverwachting voor ongeveer 25% wordt bepaald door onze genen en voor 75% door onze leefomgeving. Volgens Dan Buettner zijn het niet zozeer geneeskunde of medicatie die de mensen langer doen leven, maar een schitterende combinatie van gezonde voeding, een goed sociaal netwerk en een positieve kijk op het leven. Kortom, eenvoudige dingen die, mits een paar simpele aanpassingen, ook binnen ons bereik liggen.

Bovendien zijn eeneiige tweelingen in hun DNA niet per se identiek. Zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er absoluut helemaal geen externe invloed zou zijn dan kun je die conclusie redelijkerwijs wel trekken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, elk heeft een andere leefwijze. Alleen omdat ze eeneiig zijn betekend niet dat ze identiek zijn.