Als alles wat je eet 100% uit de nautuur komt, lijkt me dat het gezondst. veel kinderen in afrika hoeven hun tanden niet te poetsen omdat ze niet met verwerkte suikers in aanraking komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% gezond leven is bijna onmogelijk. Dan zou je in papua new guinea moeten wonen of zo en dan is het nog de vraag of je wel helemaal gezond leeft.

Wat wel heel belangrijk is, is dat je geestelijk heel gezond leeft. Daarnaast zou je je kunnen verdiepen in voeding. Wat de werkelijke bedoeling van voeding is en wat voeding met je doet. Want wat je eet ben je zelf.

Natuurlijk niet roken en geen overmatig alcohol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 100% gezond leeft, betekent dat dus, dat je 'nee' zegt tegen een heleboel ongezonde, maar o zo verschrikkelijk lekkere dingen - dus je geniet een stuk minder, en dat lijkt me níét gezond voor een mens.....
Als je een beetje nadenkt bij wat je inslaat bij het boodschappen doen : bio-spulletjes, eens wat vaker volkoren-producten, wat minder knabbels en krakers, maar óók een beetje geniet-spul : een goed glas wijn, een lekkere overjarige kaas, zodat je weet, dat de inwendige mens op een niet al te slechte manier verwend kan worden op die momenten dat het genieten ervan je héél veel goed kan doen - dan ben je, volgens mij, gezond bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste emigreren; hier in Nederland is de schadelijke uitstoot namelijk bijna het meest van heel de wereld (als het niet het meeste is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1 lol ik zag het net op tijd whahaha :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:P Thx :-)
Helemaal eens met bovenstaande antwoorden, eet zo puur mogelijk en schrap alle mogelijke vervuiling van buitenaf (lekker in de bergen gaan wonen). Maar ook erg belangrijk is de balans in jezelf vinden. Lichamelijk en spiritueel, dus geen stress en 'hoofdzaken' maar dit is erg moeilijk in onze maatschappij.
Puntje van mij voor je goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% gezond leven kan niet meer in onze maatschappij.
Alles is in der loop der eeuwen zover van de natuur komen te staan, dat het gewoon onmogelijk maakt om nog echt gezond te leven.
Ik ken genoeg mensen die echt hun hele leven geprobeerd hebben 100% gezond te leven, helaas zijn er toch al een groot aantal vroegtijdig gestorven of ernstig ziek.
Dus maak je niet al te druk met gezond leven, meestal zit het al in je genen.
Ik ken ook iemand van 102 jaar, die rookt, drinkt en nog nooit gezond heeft geleefd!
Dus geniet gewoon van het leven zolang het duurt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% gezond leven is een utopie . In westerse landen word daaronder verstaan ten koste van alles zo oud mogelijk willen worden en het liefst gezond . in 1700 werd een gemiddelde werkman niet ouder dan 40 jaar dus tel uit je winst . Zuurstof op zich is al giftig en zelfs mensen die sporten zijn discutabel bezig . 100% gezond leven betekend dus een beetje op je voeding en conditie letten . Beseffen dat leven eindig is en bijna altijd met gebreken . Het fijn en leuk voor je zelf maken en hopen dat je niet te veel tegenslagen op je bordje krijgt . Kort om 100% gezond leven bestaat niet mijn inziens .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leeft voor 100% gezond als je volledig vrij kan zijn en in jezelf kan staan.
Als je aanvoelt wat je nodig hebt, als je aanvoelt wat je niet kan gebruiken (zowel emotioneel als lichamelijk).
Als je goed naar jezelf kunt luisteren, dan zul je uiteindelijk uit je zelf de juiste keuzes maken.

Keuzes voor je levensinstelling, keuze voor je voedsel, alles zal natuurlijk en vanzelf komen en goed zijn. Je lichaam kan perfect aangeven wat het nodig heeft, maar dat moet wel geleerd worden. Dat vergt veel aandacht.

Qua voedsel zul je uiteindelijk kiezen voor: groenten, zelf koken, met aandacht eten, soort groente, biologisch, met aandacht koken, vrij zijn met eten. Dankbaar zijn.
Dit zijn allemaal stappen die in periodes na elkaar ontwikkeld worden.

Vlees, patat, chips, zijn allemaal facetten die in mijn ogen blijven bestaan. Dit uit teken van vrij zijn met eten, doordat verbod ook een blokkade geeft en de gezondheid op zich ook al aantast. Vandaar dat ik een dieet eerder schadelijk vindt dan gezond. "ik mag dat niet eter" creëert al blokkades.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe leef je pas echt gezond
en dan wel voor 100 % ?"

Als je gelijk 'dé perfecte robot'
zal handelen en wandelen;

Maar omdat je slechts
'een imperfect mens' bent,
zal dát jou dus nooit gaan lukken;

zo ja;
dán ben je, naar mijn mening,
een zeer gedisciplineerde-,
extreem unieke-, supérieure 'uitzondering'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door te genieten van je leven, als je dan sterft heb je niets gemist