Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je stemmingswisselingen hebben door verandering van eetpatroon?

Ik mag geen suiker meer hebben en eet nu dus ipv al die suiker, meer fruit e.d. maar wil graag suiker hebben en dat merk ik ook aan m'n lichaam. Ben nu veel sneller chagarijnig en geïrriteerd. Kan dat daardoor komen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Hou er trouwens rekening mee dat in fruit óók veel suiker zit. Ik weet niet waarom je 'geen suiker' (ik neem aan beperkt suiker, anders ga je dood) mag, maar als je bijvoorbeeld diabetes hebt, zou ik je vervangende fruitconsumptie wel even overleggen met je arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag het niet vanwege adhd
en inderdaad beperkt suiker, er zit overal wel suiker in, maar moet zo min mogelijk koekjes en snoep e.d. eten
in fruit zal toch niet zoveel suiker zitten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel, het staat er stijf van! Natuurlijke vruchtsuikers, dat dan wel weer. De relatie tussen ADHD en (geraffineerde) suikers is trouwens niet wetenschappelijk aangetoond, maar wie weet werkt het wel voor jou. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/20372-behandel-adhd-op-de-natuurlijke-manier-met-een-adhd-dieet.html

Andere antwoorden (5)

Ja! je lichaam is als het ware aan het afkicken van de suiker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat zou zeker kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja maar het is tijdelijk, dus volhouden, na een aantal dagen is het wel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker, dat merk je. Maar je zult merken dat als je afgekickt bent, de balans in je lichaam weer terugkeert. Uiteindelijk zijn de natuurlijke suikers veel beter dan de vervangende.
En wat te denken van verandering in "drinkpatroon"!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja,en dat gaat niet alleen op voor verandering van eetpatronen.
Denk maar eens mensen die stoppen met roken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing