Hoe kom ik weer in een normaal eetpatroon?

ik werk m'n ontbijt (bruin of witbrood, 1 boterham met kaas of jam) met moeite naar binnen.
van m'n lunch geniet ik altijd, ik eet met smaak en zeer gevarieerd.
maar rond etenstijd heb ik geen trek.
het avondeten sla ik over.
hoe kan ik dit aanpakken?
ik blijf goed op gewicht, maar gezond lijkt het me niet.

Rieneke1
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Jou probleem komt mij zeer bekend voor. Ik eet zelf ook niet graag. Ik heb voor mijzelf besloten dat het geen probleem is. Dat maakt het al een stuk beheersbaarder. Het is belangrijk dat je regelmatig eet, dus of dit drie keer is of 8 keer, dat maakt niet uit. Beter 8 keer kleine porties eten dan 2 keer een berg of bijna niks. Neem s morgens een boterham met alleen wat boter als je kaas te zwaar vind. Je kunt ook wat yoghurt nemen. Ik probeer altijd de schijf van 5 een beetje aan te houden. Ik bedoel dan dus dat ik over de hele dag iets van alles probeer te eten. Zolang je op gewicht blijft en gezond bent zie ik geen problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hey Rien, we hadden het er idd al over dat het niet echt standaard is zoals jij eet. Misschien lukt het je wel als je over de dag heen steeds kleine dingen eet? Stukje fruit, wat toast met beleg, een stukje vis, wat groente en dat over de dag verdeeld?
Het is wel fijn dat je op gewicht blijft, maar je krijgt zo wel erg weinig binnen vind ik idd.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij verstandiger wat minder te eten bij je lunch, zodat je lichaam tegen de avond wel om eten vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens wat lekkers een dag van te voren klaar te maken.
Iets wat je zo kunt opwarmen in de magnetron.
Als je thuiskomt,ontspan je eerst een beetje en niet gelijk achter de computer.
Belangrijk probeer altijd op een vaste tijd te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontbijt dat bestaat uit yochert, kwark en fruit is aanzienlijk beter en gezonder dan brood.
Het is licht verteerbaar en voldoende voedzaam.
Brood op je nuchtere maag, zeker met kaas er op, ligt vaak zwaar op de maag, tot 5 jaar geleden at ik ook altijd brood in de morgen, maar kreeg steeds vaker maagklachten, dat is nu helemaal over.
En natuurlijk al helemaal geen koffie bij het ontbijt.
En gek genoeg, ook geen sinaasappelsap!!
Veel mensen krijgen hier trouwens maagzuur van, dat zegt eigenlijk al genoeg!
Als je goed ontbijt, heb je trek genoeg tussen de middag.
Pas ook nu weer op met te veel koffie!
Het avondeten overslaan is van de gekke!
Waar haal jij dan je nodige energie van daan?
Ook al eet je dan niet zo veel, je mag dit nooit overslaan.
Neem er de tijd voor, liefst iedere dag op de zelfde tijd.
Probeer eens wat olijfjes vooraf, dan gaat je gal vast flink werken en krijg je zelf wel honger.
Door veel spanning en stress kan het hongergevoel weg blijven, kan een oorzaak zijn.
Een goede voeding is de basis voor je gezondheid.
Het belangrijkste wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuttige informatie. +1
Rieneke1
14 jaar geleden
yoghurt, kwark en fruit ga ik echt niet eten hoor ed, yak!
maar de olijfjes ga ik proberen :)
Het is aan te raden de maaltijden naar de avond toe in voedingswaarde AF te laten nemen, Dat betekent een ZEER VOEDZAAM ONTBIJT, een STEVIGE lunch en gezond maar niet zwaar avondeten.
Eigenlijk is de warme maaltijd het best in de lunchtijd te gebruiken, wat in het verleden ook gebruikelijker was.
Betrekkelijk veel mensen krijgen 's ochtends geen brood
door hun keel.
Dat heeft vaak te maken met dat de speekselproductie
nog niet goed op gang gekomen is.
Weliswaar kun je dan op kwark/yoghurt en fruit over gaan, die leveren echter weinig Joules danwel calorieen
(1calorie =4.2 joules, 1Kilocalorie (die bedoelen we meestal) is dan dus 4200 Joules.
Gebruik je muesli oid door kwark/yoghurt/melk, dan krijg je meer joules naar binnen en dat is juist in jouw geval de bedoeling.
Brood is wel een belangrijke jodiumbron.
Dat is echter met zeezout bij een gekookt ei of vis goed te compenseren.
Vermijd in jouw geval veel drinken bij het eten, dat vult wel maar voedt niet erg.
Wel is het dan nodig dat je voedsel zelf veel vocht bevat,je zult mogelijk ontdekken dat dit het eten vergemakkelijkt.
Ook 2-3 koppen koffie per dag is goed voor de hersenen.
Als die goed werken komt dat je eetlust ten goede.
Voor de rest sluit ik mij aan bij de reeds gegeven goede raad van mijn gewaardeerde GV. collega's/vrienden.
Succes en eet smakelijk.