Van de Nederlandse mannen snurkt 44 procent regelmatig. Ze doen het ook vrij hard.

Veel mannen draaien hun hand niet om voor een geluidsproductie van zo'n negentig
decibel, wat neerkomt op de hoeveelheid lawaai van een voorbijscheurende brommer.....! Het percentage vrouwen dat in bed ligt te knorren is een stuk geringer: 28 procent. Dat percentage ligt laag ondanks dat er twee 'groepen' vrouwen zijn die bijna net zoveel als de mannen snurken, namelijk de zwangere vrouwen en de vrouwen die de
menopauze/overgang achter de rug hebben......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen snurken meer dan vrouwen. Dat komt omdat mannen meer spierweefsel hebben met als gevolg dat mannen gemiddeld “meer tong” hebben dan vrouwen. 65% van de mannen snurkt en 35% van de vrouwen snurkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft voor een deel te maken met de gewichtsverdeling. Mensen met overgewicht snurken doorgaans meer dan
mensen die goed op gewicht zijn. Overgewicht zit bij mannen vaak op de hals en borstkas. Daardoor vernauwen de luchtwegen. Vrouwen hebben ook bredere luchtwegen en minder kans op het dichtslibben van die luchtwegen. Vrouwen roken en drinken in het algemeen iets minder dan mannen. Dat is de reden waarom mannen grotere snurkers zijn dan vrouwen.