Wat is die sterke geur wat van een krant afkomt?

Wanneer ik een krant lees ruik ik een sterke (chemische) lucht van afkomen. wat is dat? is dit schadelijk voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je ruikt de inkt, dat is niet schadelijk, anders was de krant al een verboden product.

Antwoorden (1)

dat is de inkt waarmee de letter en afbeeldingen zijn gedrukt op het papier. is verder niet schadelijk.

Toegevoegd na 19 seconden:
letters*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Het geeft echter wel altijd af, dus ik was mijn handen na het lezen van een krant voordat ik daarna iets te eten neem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat klopt. bij 1 krant zal het nog wel een beetje meevallen. maar ik breng zelf ook kranten rond en daarna zijn mijn handen helemaal zwart van de inkt
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik was mijn handen altijd na het lezen van de krant. Je weet nooit waar je daarna met je handen aanzit: dat zou iets eetbaars kunnen zijn, maar je wilt niet weten hoe vaak je je handen ongemerkt in de buurt van je mond brengt. Daarnaast smeer ik die inkt liever niet overal op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger, en misschien nu nog werd om die reden bij rijke mensen de krant gestreken voordat deze gelezen werd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd @Niksert helemaal mee eens. je wordt niet overal ziek van.