Onderdrukken E-sigaretten ook hongergevoel net als echte sigaretten?

Vraag ik me gewoon af.
Misschien weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik mag hopen dat je het alleen maar afvraagt en niet wilt proberen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roken onderdrukt helemaal niets. Maar ze verleggen de aandacht. Als je klaar bent dan komt het honger gevoel gewoon terug,
Eet gewoon een cracker. Werkt beter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nicotine onderdrukt het hongergevoel en in (niet alle) E sigaretten zit nicotine dus de kans is er wel. Omdat ik het niet met zekerheid terug kan vinden geef ik het als reactie met bronnen: http://www.goedgezond.be/tag/roken/
http://www.afvallen-weblog.nl/roken-afvallen-je-hongergevoel-onderdrukken-zonder-te-roken/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka, misschien rookt de vraagsteller nu al en dan is de E sigaret beter dan gewoon roken.
Cryofiel
10 jaar geleden
Vraagstelster heeft een jarenlange geschiedenis van zware anorexia. Met die kennis klinkt deze vraag opeens behoorlijk zelf-destructief.

Antwoorden (1)

net als sigaretten geeft ook de E-sigaret een vorm van orale bevrediging dus zal ook de neiging tot snoepen/eten tussendoor afnemen bij het gebruik ervan.
daarnaast ,als u nicotinehoudende E-sigaretten neemt, zal ook de nicotine voor verminderde trek/hongergevoel zorgen.