Waarom hebben niet alle vrouwen een kinderwens?

Ik heb het hier niet over een keuze moeten maken ivm carriere ofzo(of de vraag wil ik wel of geen kinderen)maar het gevoel een kind te willen komt er gewoon niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Waarom zou dat gevoel wèl altijd moeten komen? Er heerst een soort sociale verwachting op dit thema.

Eigen jeugdtrauma kan ervoor zorgen dat je geen kinderen wil. Vooral als je ervaringen met kinderen vervelend zijn.
Ook als je nooit kinderen in je omgeving hebt gehad, heb je vaak minder met kinderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En een slechte relatie kan dat gevoel belemmeren. (wat niet betekent dat er geen kinderwens in een slechte relatie kan bestaan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn optiek ook +1
Jij, en met jou alle anderen, kunnen niet in het hoofd van 'alle vrouwen' kijken. Van veel vrouwen is bekend dat ze graag kinderen willen, van sommigen is ook bekend dat ze om bepaalde redenen geen kinderen kunnen krijgen.
En dat er ook vrouwen zijn die geen kinderwens hebben, tja dat zal zo zijn.

Ik vind alleen de vraagstelling erg suggestief: alsof alle vrouwen per se kinderwens zouden moeten hebben. Dat moet je toch nog even uitleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat zo een gekke vraag. Alsof je als vrouw altijd maar kinderen moet krijgen. Er zijn zoveel vrouwen die gewoon geen zin hebben in luiers, jankende kinderen, opvoeden, die verantwoording......
Heel veel vrouwen hebben gewoon niet die behoefte aan die verantwoording. Want het is wel een hele grote verantwoording zo een kind.

Maar als je als vrouw geen kind wilt schijn je dit altijd maar te moeten uitleggen. Gek eigenlijk he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom hebben niet alle mannen een kinderwens?
Waarom vraag je je dat niet ook af?
Het antwoord lijkt me namelijk vrij simpel: niet ieder mens ( dus niet iedere vrouw zoals jij nu stelt), is hetzelfde..denkt hetzelfde..voelt hetzelfde...
En dat is maar goed ook... ik moet er niet aan denken dat elke vrouw en elke man kinderen zou willen..dan zou het helemaal een mierenhoop worden op onze toch al te kleine aardbol..