Stel je hebt pas geleden geblowt ofzo, en je moet bloed laten prikken. Zien ze dat dan? Zoja, vertellen ze het tegen de ouders?

Toegevoegd na 6 minuten:
bijvoorbeeld, als de dokters iets vinden in mijn bloed, dat de dokters [of wie het ook onderzoektt] het tegen mijn ouders zegt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je vraag is wat onduidelijk. Ja, je kunt sporen van o.a. cannabis (een blowtje) aantreffen in het bloed. Maar wie zijn 'ze'? En waarom zouden 'ze' het tegen de ouders vertellen?

Ja, dat kunnen ze zien als ze je bloed daar op testen, maar als er geen reden is om jouw bloed te onderzoeken daarop dan doen ze dat niet. Toegevoegd na 1 minuut: omdat ik niet weet hoe oud je bent... Ben je 7 jaar, ja dan zullen ze áls ze het ontdekken wel met je ouders hierover praten. Maar ben je bv 15 en ze zouden je bloed erop testen zal je huisarts misschien een gesprek met je willen, maar deze zal niets zonder jouw toestemming tegen je ouders zeggen

Ja, er kan in je bloed gezien worden of je (tot 6 maanden terug) een joint hebt gerookt. Maar: Je hoeft niet bang te zijn dat dit 'toevallig' wordt ontdekt wanneer je voor iets anders een bloedonderzoek nodig hebt. Bij een bloedonderzoek wordt er altijd gezocht naar een beperkt aantal zaken, die op dat moment belangrijk zijn om te weten. Er moet echt specifiek op canabis onderzocht worden in je bloed, willen ze het vinden. Gerustgesteld?

bloedonderzoek brengt niet per se het gebruik van verdovende middelen boven water. Het ligt eraan waar men het bloed op onderzoekt. Medisch geheim betekent bij meerderjarigen dat de ouder/verzorger er niets van te weten zou moeten komen. Ben je minderjarig dan zal dit oa afhangen of er een medische noodzaak is om dit aan de ouder/verzorger mee te delen en zeer zeker de leeftijd.

Dat kan je zien, maar na een een aantal dagen steeds minder. Cannabis blijft even zichtbaar in je bloed zelfs 30 dagen in je urine. Maar dat zien ze alleen als ze er op testen. Bij een bloedonderzoek wordt op een kaartje aangevinkt waar ze op moeten testen. Meer dan dat kijken ze niet naar. Succes, lijkt wel of je je echt zorgen maakt!

Doktoren hebben een geheimhouding plicht. Dus geen paniek ze moeten aan jouw toestemming vragen om iets bekend te maken.

Cannabis; Wiet en hasj zijn meestal 1 tot 2 weken aantoonbaar in zowel bloed als urine. Als er langdurig en veel is geblowd, kan dat enkele weken langer. Of ze aan je ouders vertellen, hangt er van af hoe oud je bent volgens mij. Maar als jij dat wil dat ze niet vertellen tegen je ouders. Kan je eventueel navragen, denk dat de arts daar wel begrip voor heeft. In ieder geval Succe.s!

Bronnen:
http://www.drugsinfoteam.nl/drugscontrole.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100