Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijn in de borst bij fysieke inspanning, hoe kan dit?

Hallo,

Sinds een aantal weken heb ik zo nu en dan bij het sporten last van "krampen" of "steken" bij mijn hart, als ik dan ophoud/rustig aan doe is het in een mum van tijd weer weg. Het aparte is dat ik er soms wel en soms niet last van heb, voornamelijk heb ik er last van als ik op een lopende band sta. Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is? Ik ben niet direct bezorgd, maar helemaal gezond lijkt mij dit ook niet. Ik ben altijd vrij sportief geweest, ben 20 jaar en rook wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Amadea
10 jaar geleden
Je haalt waarschijnlijk te oppervlakkig adem als je op de lopende band bent. Dan kunnen je longen zich niet goed ontplooien, en dat levert die steken op. Begin eens heel langzaam op die band te lopen en daarbij bewust een diepe buikademhaling toe te passen die je langzaam weer uitblaast. En zodra je het goede buikademhaalgevoel hebt pas het tempo opvoeren. Ik vermoed dat je er dan geen last meer van zult hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan een hartziekte zijn maar ook slokdarmkramp of zuurbranden. Als je zuurbranden hebt betekent het dat maagzuur in de slokdarm is terecht gekomen. Voor de zekerheid zou ik op deze site kijken en zo snel mogelijk maar de dokter gaan. http://www.asz.nl/files/file.php5?id=661 succes!
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding