Welk botje in de vinger is het zwakst ?

En wat breekt het snelst ?
Dit vraag ik niet omdat ik me vinger wil breken, maar door karate. We hadden er een discussie over en nu wil het weten ook.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Per vinger (behalve de duim) heb je 3 botjes en in de vinger zelf 2 gewrichtjes. Ik denk dat ze grofweg even sterk zijn. Alleen je verste vingerkootje wordt nog iets meer beschermd door de nagel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat het meest op de Spoedeisende Hulp gezien word is het middenhandsbeentje, maar dit ligt er echt aan wat je gedaan(gevallen, gestoten of er iets op hebben gehad)....