Wat moet ik vragen?

er staat al uren een man op straat. hij doet niets en loopt ook wat rond. hij kijkt boos. ik wil weten wat hij hier doet. wat moet vragen? of is het beter om niets te vragen? of de politie bellen?

Toegevoegd na 55 minuten:
ok. ik heb willen vragen of hij de weg kwijt is. van de 1e verdieping door het raam. maar hij is duits of pools. ik versta er niets van. iets van ich graaa ni groeffen naa.
en weg is hij. hopelijk blijft het zo. een enge man.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staat ie er nog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is carnaval, zal wel dronken zijn waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na mijn vraag is hij weg - bij toevoegen bij vraag staat wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is in ieder geval weg. Dat heb je al bereikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vertaling: ich graaa ni groeffen naa
ik ga niet graven nu
is vast een poolse gemeentewerker van de plantsoenendienst..

Het beste antwoord

Schreeuw eens uit het raam: Meneer, kan ik u ergens mee helpen?

Wanneer hij niet pluis is, is de aandacht vaak al genoeg om zijn (mogelijke) daad te staken (of ergens anders voort te zetten!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb ik gedaan. ik heb het bij de vraag gezet. bedankt

Andere antwoorden (11)

bel de politie als je het niet vertrouwd, en blijf tegen de man praten tot de politie is geariveerd maar laat hem NOOIT je huis in komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar buiten en vraagt of hij misschien een adres zoekt. Dan weet je snel genoeg wat er aan de hand is. Misschien is hij in de war of zo. De politie kun je altijd nog bellen. Bovendien komt de politie toch niet, zolang hij niets doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt voorzichtig eens vragen of je iets voor hem kunt doen of hem ergens mee kunt helpen.
Ik zou er wel zeker van willen zijn dat je er niet op af gaat zonder dat iemand weet dat je dit gaat doen.
Of ga samen met iemand anders. Vertrouw je het echt niet, ga er dan maar niet heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ga ook niet te vaak voor je raam staan, laat je niet zien. Bel de buren eens op misschien kennen hun de man.
Ik zou in overleg met de buren de politie bellen. MIsschien is het een boos familie lid die van iemand uit je straat.Ik zou als ik jou was niets vragen aan de man zelf. (ik zeg eerlijk ik ben een beetje een angsthaasje. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AngsthaasJE??!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt ? weet je niet wat dat is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom een min +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk omdat ik een angsthaasje ben hahhaa
Je zou kunnen vragen of je hem ergens mee kunt helpen, desnoods terwijl de buurman ofzo in de deuropening een oogje in het zeil houd of wellicht samen erop af. Wees iig voorzichtig en als je het echt neit vertrouwd idd politie bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets Pruts.
Sluit de gordijnen en geniet van de avond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje.
Vraag hem eens of er misschien iets aan de hand is, of je hem ergens mee kunt helpen?

Nietsdoen, rondlopen en boos kijken is niet strafbaar, dus lijkt het me onzin om de politie te gaan bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, maar dan met iemand in onze voortuin. Ik heb de man aangesproken: of ik hem ergens mee kon helpen.
Hij reageerde verward en was stomdronken. Omdat hij in onze voortuin stond, heb ik de politie gebeld.
Waarom zou je direct de politie erbij moeten halen? Zijn we met z'n allen zo bang geworden van onze medemens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er niet zelf heen gaan. Maar toch even de politie waarschuwen, misschien is deze man wel vreselijk verward en de weg kwijt. Als deze man er al uren staat moet hij het vreselijk koud hebben.

Het kan ook zo zijn dat deze man is weggelopen uit een tehuis. Zoals mijn vader uit het verzorgingstehuis midden in de winter en vast zat met zijn rolstoel tussen de stenen, toen waren we ook vreselijk blij dat iemand heeft gebeld en deze direct zijn gekomen en ons konden inlichten dat hij weer terecht was. En hem gelijk in de warme auto hebben kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon bellen.!
Is toch niet normaal dat iemand urenlang in je straat hangt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem geen risico, maar bel de politie, of ga met een paar mensen met hem in gesprek.