Mijn menstruatie stopte onmiddellijk na het eerste pilgebruik. Ik voel wel menstruatiepijnen. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je lichaam moet wennen aan de hormonen. Dit is bv ook met het nemen van een spiraaltje of als je stopt met de pil. Je lichaam kan wel tot ongeveer een half jaar moeten wennen hieraan ( misselijk, buikpijn, rugpijn... je kent het wel). Dus het kan inderdaad dat je lichaam hierop reageert.

Heel veel vrouwen hebben met de pil of een spiraaltje geen bloedverlies meer ( of soms een beetje), maar wel de krampen. Het antwoord op je vraag is dus: ja, dit is normaal.

Maar, hoe dan ook... Als je ooit twijfelt, een bezoekje aan de huisarts is zo gemaakt en dan weet je het 100% zeker. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik de pil doorslik, heb ik hier ook wel eens last van op het moment dat ik eigenlijk ongesteld hoor te zijn. Of het normaal is weet ik niet maar het komt dus vaker voor.