Meestal hoor ik een erge piep in mijn oor.Hoe kan dat?

Soms, besef ik dan ineens, dat de piep weg is (heerlijk)....maar de volgende dag, met opstaan is hij er weer.
Je kan er geen peil op trekken wanneer of hoe vaak...helaas wel meer piep dagen als piep vrije dagen :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jij hebt last van tinnitus of oorsuizen. Bij tinnitus is er geen externe geluidsbron. Het deel van de hersenen dat instaat voor het bewust worden van geluid, wordt geactiveerd zonder dat er extern geluid is. En dus hoor je een geluid dat er eigenlijk niet is. Dat geluid kan verschillende vormen aannemen: ruisen, fluiten, rinkelen, suizen, brommen, hoge of lage tonen, continu of onderbroken, samen met de hartslag, luid of stiller. Uitval gehoor Oorsuizen of tinnitus kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan je ernstig oorsuizen krijgen langs één kant als je gehoor aan die zijde plotseling of geleidelijk uitvalt. Een andere oorzaak is lawaai. Lawaai beschadigt de haarcellen die de geluidsgolven moeten omzetten in elektrische signalen. Doordat het signaal naar de hersenen wegvalt of verandert, raken de hersencelletjes die instaan voor het vertalen naar geluid verstoord. Ze gaan ongecontroleerd werken en geven een geluidsgewaarwording die 'klinkt' als oorsuizen. Ook veroudering kan een oorzaak zijn van oorsuizen. De haarcellen die instaan voor de hoge tonen verouderen sneller dan de haarcellen die instaan voor de lage. Als de hersenen geen informatie meer krijgen over hoge tonen, gaan de lage ook de hoge aansturen. Daardoor krijgt die hersenzone verkeerde informatie. En zo ontstaat er geluid dat er niet is, oorsuizen dus.

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/goed-gehoor/a...

Het kAn een vorm van tinnitus zijn. Indien het inderdaad tinnitus is....dan heb je pech. Dat gaat niet meer over. Bij mij begon het ook zo. Ik hoog het nu als ik er op gefocust ben. Anders niet.

Bronnen:
google maar eens op tinnitus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100