Is dit normaal bij een verkoudheid?

Ik ben nu al een week verkouden. Nu heb ik nog erg last van dik, taai snot achter in me neus dat ik heel moeilijk door kan slikken of kan uitsnuiten. Misselijkmakend gewoon! Ik heb al van alles geprobeerd, maar word er wanhopig van, het duurt me veel te lang! Hebben meer mensen hier last van en wat doe je er dan aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dit is normaal, je schrijft niet wat je al geprobeerd hebt, maar een neusspray (zoutoplossing) lost het slijm op, zodat het makkelijker je neus uitkomt. Het slijm wordt daar wateriger van. Ook kun je een slijmoplosser voor je keel nemen, denk daarbij aan gorgelen, of hoestdrank met slijmoplossende werking. Wat ik zelf altijd doe als ik een verkoudheid aan voel komen en waar ik altijd veel baat bij heb, is Cinuforce van dr Vogel, dat voorkomt ook bijholteontsteking, bij mij werkt dat prima, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Duurt je verkoudheid langer dan 10 dagen, ga dan naar je huisarts.

Toegevoegd na 14 minuten:
Stomen kan ook helpen, kokend water in een pan, schep Dampo of iets gelijkwaardigs erin en er boven gaan hangen met handdoek over je hoofd. Pas wel op dat je je niet brandt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
flink water drinken maakt het slijm ook dunner. Is trouwens altijd goed bij verkoudheid