Birkenstocks effectief bij scheefstand van bewegingsapparaat?

Als je scheef staat (vanuit je voet, knie, bekken, rug, nek etc) zijn birkenstocks slippers dan goed voor je? Of moet je hier dan juist niet aan beginnen? Uit eigen iniatief zonder tussenkomst van podotherapeut.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als zoveel lichaamsdelen erbij betrokken zijn, zou ik deskundig advies inwinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso nooit zelf gaan aanklooien als het gaat om het bewegingsapparaat. De negatieve gevolgen kunnen te groot zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, dat ga ik ook sowieso doen. Maar ik wilde weten of ik mijn voeten / bewegingsapparaat kon verknallen door birkenstocks en daar lijkt het wel op. Althans het maakt het niet beter

Het beste antwoord

Nee, van Birkenstocks kan je wat dat betreft niets verwachten. Maar wat misschien wel geschikte schoenen kunnen zijn, wat wel in overleg met een arts moet, zijn de schoenen van MBT. Die zijn speciaal ontwikkeld om het lichaam te activeren tijdens het staan en lopen. De gepatenteerde Masai Sensor en Balance Point creëren instabiliteit waardoor het lichaam instinctief naar balans zoekt. Dit kan bijdragen aan het activeren van de spieren, het verminderen van lage rugpijn, en mogelijke verbetering van houding en balans.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie tip, dankjewel. Dus Birkenstocks is eigenlijk helemaal niet zo goed als je je houding niet helemaal oké is als ik het goed begrijp
Amadea
10 jaar geleden
Birkenstocks zijn fijn als je graag op blote voeten loopt, want je kunt je tenen daarin op dezelfde manier spreiden. Ik draag ze graag, want in gewone schoenen zitten mijn tenen vaak in de knel. Maar ze doen verder niets aan je bewegingsapparaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat ze onder de corrigerende schoenen voelen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn
Amadea
10 jaar geleden
Nee hoor. Net als Wolky worden ze wel onder gezondheidsschoenen geschaard, maar dat is niet omdat je gezonder zou worden als je daarop loopt. Maar ze zijn gewoon goed voor je voeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je van dit soort schoenen beter ging lopen, dat een en en ander recht zou schieten wat scheef zou staan bv
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjulliewel. Conclusie is dus dat Birkenstoks niet een scheefstand corrigeren

Andere antwoorden (1)

Als de scheefstand vanuit de voeten komt, is het aan te raden om eens naar een podotherapeut te gaan. Waarschijnlijk zullen er dan steunzolen gemaakt moeten worden, waarbij links en rechts verschillen van dikte. fabrieksslippers (zoals Birkenstocks) corrigeren links en rechts evenveel, waardoor scheefstand blijft.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk, dankjewel