Waarom staat iemand zijn hoofd je niet aan?

Soms ontmoet je iemand en dan staat die persoon zijn hoofd je niet aan. Die persoon heeft (in jouw ogen) iets waardoor jij die persoon niet mag. Ik denk dat wij dit allemaal wel eens hebben meegemaakt. En later kan best blijken dat het uiterlijk van die persoon helemaal niet overeenkomt met zijn gedrag en kan deze persoon heel symphatiek zijn! Maar hoe komt het toch dat sommige mensen dat effect hebben? En wat is het dan precies?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt veel aflezen uit iemands gelaatstrekken. Deze gelaatstrekken zijn binnen een aantal seconden vast te stellen en op basis van je eigen voorkeur bepaal je dan of deze persoon je ligt. Niet altijd terecht natuurlijk. Voorbeelden van bepaalde gezichtseigenschappen zijn grote ogen, hangende oogleden, direct oogcontact, stand van de mondhoeken, fronsrimpels in het voorhoofd, beweging in het gezicht bij communicatie, etcetera. Al deze eigenschappen geven hun eigen specifieke indruk. Omlaagstaande mondhoeken kunnen chagrijn aangeven, hangende oogleden saaiheid, fronsrimpels strengheid, etc. De combinatie van een heleboel van deze gezichtssignaaltjes geven jou, bewust of onbewust, een eerste indruk van die persoon. Terecht of niet. Als jij zelf bijvoorbeeld een erg open, impulsief en communicatief ingesteld persoon bent, zullen bepaalde gelaatstrekken jou minder aanspreken. En dus zal jij deze persoon minder prettig vinden, totdat hij/zij het tegendeel bewijst door verder te gaan dan de eerste indruk.

Waarschijnlijk associeert dat hoofd dan met iemand uit je (verre) verleden waar je een negatieve associatie mee hebt. Als ik voor mijzelf spreek is de blik in de ogen en de trekken rond de mond een bepalend iets voor een eerste indruk.

Omdat hij/zij verwaand kijkt, of altijd kritisch, chagarijnig enz. Vaak heeft het gedrag er ook mee te maken (bij mij) Er is iemand die waar ik een gruwelijke hekel aan heb en idd.. ik hoef die kop maar te zien en mijn haren gaan al overeind staan.

Het is voor mij, meer de uitstraling die iemand heeft, die me vanaf het eerste ogenblik niet aan kan staan, dan zijn/haar hoofd. Door onzekerheid en/of verlegenheid kunnen mensen iets anders uitstralen en kan je dat verkeerd beoordelen. Maar je kan ook gewoon een inschattings fout maken. Zolang je maar bedenkt dat de eerste indruk niet altijd de juiste is, is er weinig aan de hand.

Omdat jij een soort vooroordeel hebt bij zijn gezichts uitdrukkingen houding van die persoon. En dat komt uit een eerdere ervaring

Het kan ook zijn dat je haar of zijn aura voelt en je gevoel aangeeft dat deze niet goed aanvoelt.

Vaak is het of herkenning van iets wat jij 'herkent als van jezelf maar hebt 'weggestopt', of dat jij op grond van jouw persoonlijke 'norm' de ander beoordeelt, zonder op de hoogte te zijn van zijn verhaal. Ik zou zeggen, maak een praatje met die persoon. Je zult van de uitkomst verstelt staan.

Heel herkenbaar deze vraag:al bij een eerste ontmoeting heb ik een mening over de persoon in kwestie,en 9 van de 10 keer klopt het ook. Meestal staan de ogen mij niet aan....een beetje sneaky ogen,brrr....dan weet ik het al....

Ik heb dat ook geregeld. Ik denk dat het komt omdat ieder persoon bepaalde uiterlijkheden of een bepaald gedrag irriteert. Hoe dit komt? Misschien iets uit het verleden, of een film die je hebt gezien....... Het grappige is alleen dat dergelijke eerste indrukken vaak niet overeenkomen.

Bij de eerste indruk heb je meestal al heel wat associaties. Dik is dom, dun is saai, mooi is leuk, etc. Als je iemand beter leert kennen dan kan het heel anders liggen. Dan kan dik leuk zijn, dun spannend en mooi saai, etc.

Omdat je die persoon niet kent, en er misschien niet uitziet zoals jij verwacht , neem de moeite om hem of haar eerst te leren kennen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100