Bij mij is ERS (emotie regulatie stoornis) gediagnosticeerd, is dit hetzelfde als Borderline?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is de nieuwe naam.

Antwoorden (1)

Ja, Het niet kunnen omgaan met de heftige emoties die binnenkomen. In het kort is dit de omschrijving van Borderline, vandaar dat er een naamsverandering aankomt naar ERS (Emotie Regulatie Stoornis).

http://www.borderline-hulpgroep.com/borderline.html
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is dan mooi zuur, omdat ze mij verteld hebben dat ik geen borderline heb.. Maar stiekem zetten ze dus ERS op mijn behandelplan. Ik was bang voor een diagnose zoals borderline, mogen ze het dan gewoon ERS noemen?!
erotisi
10 jaar geleden
'Binnen de American Psychiatric Association (APA), de psychiatrische vereniging die verantwoordelijk is voor het handboek DSM, gaan stemmen op om de naam te wijzigen, bijvoorbeeld in emotieregulatiestoornis (ERS) of een vergelijkbare naam omdat de term borderline niet duidelijk is.'
Uit Wikipedia. Zoals gezien gezegd is het niet altijd duidelijk wat er onder verstaan moet worden en kan jouw behandelaar net andere criteria hanteren. En door een wat 'beperktere' benaming beter te kunnen weergeven wat het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dankjewel, ben wel gerust gesteld! Nu maar hopen dat ik eindelijk een afspraak krijg zodat ik het de psychologe kan vragen.