Waarom treedt mijn slechte lichaamsgeur slechts af en toe op?

Meestal heb ik geen lichaamsgeur. Maar op een beperkt aantal dagen heb ik voor anderen een onaangename lichaamsgeur. Ook als ik niet zweterig ben, wel van te voren gedoucht heb en zeep en deodorant heb gebruikt, kan het nog gebeuren dat ik stink. Die stank verdwijnt een paar uur later weer vanzelf. Ik ruik dat niet van mij zelf.

10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
En wat voor kleding draag je dan? Ademend katoen, iets synthetisch?
corzijlstra
10 jaar geleden
Volgens mij meestal katoen. Veelal T-shirts met opschriften uit verschillende landen en plaatsen.

Antwoorden (2)

Dit kan liggen aan het eten dat je eet of aan bepaalde bacterien,
Mischien eet je dan op bepaalde dagen anders of doe je iets anders waardoor er bepaalde bacterien ontstaan,
Ik zeg maar iets je doucht u om de drie dagen, eerste dag riek je fris en op de derde dag ontstaan de bacterien die u de geur geven. Of je doucht alle dagen behalve op dezelfde wegens bv werkzaamheden, Dan ga je anders rieken, dan wanneer je alle dagen zou douchen.
Ga eens je levenspatroon na en ga op zoek nar veranderingen of het verbreken van gewoontes
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad kan bepaalde voeding invloed hebben maar ook hormonen kunnen je lichaamsgeur beïnvloeden. Hormonen spelen bij allerlei emoties een rol, bijvoorbeeld angstzweet ruikt weer anders dan zweten bij/na sporten.