hoe bijt je van je af (zie uitleg)?

een vriend van me wordt gepest op school en is dat zat. maar hij kan niet van zich afbijten. hoe doe je dit/train je dit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, heb het niet beantwoord omdat ik bijna het zelfde antwoord zou hebben gegeven als Gdanonym.+

Antwoorden (7)

Door te praten met de leiding van school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn neefje van 5 had hetzelfde. Hij zit nu via een of andere buurtvereniging op een assertiviteits training voor kinderen. Je weet niet wat je ziet. Hij is een totaal ander jongetje.

Leert gelijk te reageren op kinderen die hem plagen, echt heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij als vriend zou hem kunnen helpen..ga naar een decaan of conrector. of schoolhoofd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een assertiviteitstraining of door zelfverdediging te gaan doen (judo/karate/etc.). Dergelijke sporten geven iemand meer zelfvertrouwen omdat je er sterk van wordt, dit is te zien aan iemands gedrag en dat is al een deel van het werk tegen pesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als ik naar mezelf kijk, was ik onzeker. Gemakkelijk in de war te brengen, ik had geen vertrouwen, niet in een ander maar ook niet in mezelf.

Nu, dus achteraf, kan ik zeggen dat deze eigenschappen me een eenvoudig doelwit maakte voor pesten. Ik straalde dit uit zeg maar. Ik nodigde anderen uit: kom maar om mij kan je lachen.

Om dit op te lossen, zul je deze eigenschappen je eigen moeten maken om ze te kunnen keren. Mijn onzekerheid kwam mede door mijn ouders. Dus wees zeker in jezelf en geloof in jezelf. Wees wat flexibel zodat je beter om kan gaan in onverwachte omstandigheden.
Maar bovenal, wees jezelf. Ken jezelf, ken je krachten en je zwakheden. Ken jezelf en ken je onzekerheden. Daar wordt je zeker van. Dat zul je dan ook uitstralen. Iemand die zekerheid uitstraalt, zal geen doelwit meer zijn.

Weet dat anderen je NOOIT uitlachen. Je lachen omdat er iets komisch gebeurt. Omdat jij toevallig iets grappigs doet. Dus er wordt gelachen om wat je doet, niet om wie je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Gdanonym!
Door te beginnen zelfvertouwen krijgen. En dan zul je beter van je af kunnen bijten.

Toegevoegd na 37 seconden:
Hier kun je hulp voor zoeken, vraag het je docent zoals hier boven al word genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel cursussen voor, via de GGZ of zo, assertiviteitscursussen. Het is n.l. goed om eerst goed bewust te raken van hoe het komt dat hij zo over zich heen laat lopen. En nieuw gedrag aanleren kan beter met een beetje begeleiding. Zo op GV is daar moeilijk een advies over te geven. Bij het maatschappelijk werk is er vast ook wel informatie.