Willen vliegen eitjes leggen in je ogen of neus als je slaapt?

Mij is verteld dat vliegen snachts als je slaapt eitjes in je ogen leggen en er dan maden in je ogen of neus kunnen komen. Ik heb ook ergens gelezen dat ze dit bij dieren ook doen.
Nu zitten er in mijn slaapkamer veel vliegen die steeds naar mijn ogen vliegen als ik lig en durf ik niet te slapen.
Ik probeer ze al dood te slaan maar er zijn er heel veel en ik lig al de hele week wakker door die enge vliegen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Nee, dat doen vliegen niet. Ik heb althans nog nooit een patiënt op spreekuur gehad waarbij dut het geval was. Ook tijdens colleges heb ik hier nooit over gehoord, ook niet tijdens colleges over parasitaire ziektes.
Zeker in de zomer is het eerder gebruikelijk om een of meerdere vliegen in je slaapkamer te hebben, dan dat je die vliegen niet hebt. Als die vliegen allemaal eieren in ogen zouden leggen dan had ik toch wel een aantal mensen met die klachten op spreekuur gezien moeten hebben.

Ik ben geen bioloog dus misschien vergis ik me, maar volgens mij planten de meeste vliegen zich voort via dood vlees (ten minste de bromvliegen, strontvliegen enz, niet bv fruitvliegjes)

Dit geldt voor de vliegen die in Nederland voorkomen. In de tropen bestaan wel vliegen en andere beesten die dat doen.

Bij dieren komen geloof ik wel dit soort ziekten voor, maar dat wil nog niet zeggen, dat dat bij mensen ook het geval is.

Geen zorgen over maken dus en gewoon gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dank je.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Stel nou is dat het de waarheid is en medisch gezien nog onbekent (hypothetisch gezien is het onmogelijk om kleine vliegjes te zien onder rontchen foto) is en dit medisch gezien erg interessant kan zijn (dit is iets wat ik nog mis in de antwoorden onder de gestelde vraag) en het antwoord word zonder bewijs of op grond van medische reverenties en bewijs (dat er niet is) teniet gedaan door nep internet doctoren.
Ik mis over het algemeen een interesse in het ontdekken in het gebied van ontdekken van en in de waarheid in de antwoorden die ik hier lees. Wie weet is het iets dat op het gebied van de wetenschap in het menselijk brein erg interessant kan zijn.
Vertel meer over je ervaring met de vliegjes;
Vliegen ze bij jouw ook constant in de neus?
Heb je er ooit 1 eruit gekregen?
Hoe kom je aan deze informatie over het leggen van eitjes?
Ik vertrouw ze ook niet en als ik jouw was neem deze reacties op je vraag niet te serieus het zijn ongeïnteresseerde mensen die het antwoord gokken

Andere antwoorden (1)

Vliegen hebben doord vlees nodig om hun eitjes te leggen. Reden daarvoor is dat de maden die uit de eitjes komen het vlees nodig hebben om hun te voeden.
Dit wordt zelfs medisch toegepast. Er worden dan larven op wonden , die niet willen willen helen aangebracht. De maden eten dan al het dode vlees op maar blijven van het gezonde vlees. Dit gaat met een nauwkeurigheid die een chirurg nooit kan hebben. Deze maden worden onder speciale omstandigheden gekweekt. Het zelfde princiepe werd tijdens de tweede oorlog ook toegepast in de gevangenkampen van de jappanners. De dokters, ook gevangenen, lieten dan de patient een tijdje in het open toilet zitten zodanig dat de vliegen dan hun eitjes in de open wonden legden. Dit gebeurde natuurlijk niet onder de medische omstandigheden zoals het nu gebeurd maar het was soms een laatste mogelijkheid voor de patient.
Als je nu bv vliegen in ogen of neus zie zitten dan wil dat zeggen dat daar een ontsteking is of een wonde die niet verzorgd worden, maar het gezonde weefsel zal niet geraakt worden
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je spreekt hier van een pad en niet van een mens, en er zijn inderdaad vliegen die hun eitjes onderhuids leggen
Ik denk dat het hier over de gewone huis en tuinvlieg gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee welke vliegen het zijn behalve dat ze snachts in mn ogen proberen te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zullen het geen vliegen zijn want die vliegen normaal niet als het donker is