mijn partner zweet overmatig, wat kun je hier aan doen?

Mijn vriend zweet super snel, en nu vind ik dat niet zo erg wanneer hij gewerkt heeft oid, maar vooral snachts is het heel erg. Zo erg dat ik soms in een ander bed slaap omdat het hele dekbed nat is en ik me dan ook heel vies voel...
Het enige wat ie er zelf over te zeggen heeft is "dat hij er toch ook niks aan kan doen?" En dat ie t op zich ook wel vies vind, maar hij maakt zich er verder niet zo druk om..
Ik zit er echt mee, wat kan ik nu doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Poet
10 jaar geleden
Check dit even:
http://www.gezondheidsnet.nl/zweten/artikelen/7524/hyperhidrosis-overmatig-zweten
Ritsuka
10 jaar geleden
Is de deken te warm?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel de hele vraag lezen ritsuka. Tis niet alleen s nachts
Ritsuka
10 jaar geleden
het kan wel helpen voor een deel van het probleem, want er staat in de vraag te lezen dat het 's nachts het ergste is

Antwoorden (2)

Neem een eigen dekbed.
Twee dekbedden in plaats van een grote.
Slaap met dit weer niet onder een dekbed. Is inderdaad veel te warm.
Slaapkamer goed luchten.
Plafondventilator boven het bed hangen.

Leer dat zweet niet vies is.

Hier is een lijstje met oorzaken van overmatig zweten.
Laat jouw vriend dat zien. Misschien is er iets bij om zich ongerust om te maken.
Dan kan hij naar de dokter.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/90319-overmatig-zweten-oorzaken-en-natuurlijke-oplossingen.html

Zo niet, dan zie je hier ook wat tips om dat zweten wat te verminderen, zoals
groene thee en salie.

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/zweet-vriend-nachts-vreselijk.13920

http://www.senzar.nl/slaapprobleem~nachtzweten.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leer dat zweet niet vies is? Mijn ex had ook last van nachtzweten, ik vond het ook zo smerig. Lekker als je bed drijfnat is en je daar toevallig op draait, of 's nachts tegen elkaar aan komt. Meteen een natte veeg op je lijf. Voor je seksleven en relatie ook niet echt bevordelijk, knuffelen in bed zit er sowieso al niet in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt idd een beetje hetzelfde als bij ons! Vooral in de zomer is het erg, maar bevorderlijk voor je relatie is het zeker niet nee.. Ik denk dat 2 dekbedden het verschil niet maken, hij zweet gewoon makkelijk, of dat nu onder een kleine of grote deken is maakt niet zo'n verschil. En met een airco of ventilator heb je weer het probleem dat je dus bezweet bent en vervolgens koude lucht langs je lijf blaast. Dan zijn we straks allebei het hele jaar verkouden..
Ik was het dekbed wel vaak en de kamer luchten doe ik elke dag. Misschien toch eens raad vragen aan de huisarts.
Toch bedankt voor de tips en de links!
Op het nieuws vertelden ze dat er onderzoek naar wordt gedaan (zie bron)