Als iemand door een hypnotiseur in slaap wordt gebracht, hoe lang duurt het dan dat hij/zij uit zichzelf wakker wordt?

De hypnotiseur brengt iemand, die in een stoel zit, in diepe slaap midden in de dag. Die persoon heeft geen slaapachterstand. Terwijl hij/zij nog slaapt, gaat de hypnotiseur naar huis. Hoe lang duurt het voordat de slaper wakker wordt. Moet je dan denken aan een normaal middagslaapje? Of na enige uren?

10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uit volgend verhaal blijkt dat dit wel een tijdje zou kunnen duren:
In het Britse Dorset brak er even paniek uit op een show van hypnotiseur David Days.

De man had net drie mensen onder hypnose gebracht, toen hij domweg over het been struikelde van een van de deelnemers.

Days smakte tegen de grond en verloor het bewustzijn. Zijn medewerkers kregen hem niet meteen wakker. Het publiek werd daarop vriendelijk gevraagd de zaal te verlaten. Intussen zat het trio er wel nog altijd, onder hypnose.

Korte tijd later kwam Days toch weer bij bewustzijn. Hij haalde zijn drie deelnemers weer snel naar de echte wereld.

"Gelukkig duurde het niet lang voor hij bijkwam", aldus manager Tara Nix aan BBC. "Maar we hebben altijd een reservebandje met de stem van de hypnotiseur en een reserve-hypnotiseur achter de hand."
fremar
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Volgens mij staat er een filmpje van op youtube. Maar stel, als die hypnotiseur naar het ziekenhuis moest worden vervoerd en die drie mensen bleven achter, wanneer zouden ze dan uit zichzelf wakker worden, als er geen andere hypnotiseur aan te pas komt?. Moeten ze dan in slapende toestand blijven totdat de hypnotiseur in staat is hen te helpen? Of worden ze uit zichzelf wakker? En zo ja, wanneer ongeveer? Of kan een willekeurig persoon hen wakker maken?