Krijgen kinderen meer weerstand als ze elke dag even buiten spelen ongeacht de weersomstandigheden?

Toegevoegd na 7 minuten:
Zou het ook helpen als je ze niet te vaak zou douchen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Buiten spelen is idd. enorm goed voor de weerstand. Ze smelten niet van regen en bevriezen niet van een beetje sneeuw. Goed aankleden en naar buiten.
Laat kinderen voor de weerstand ook lekker veel bewegen. 2x 30 minuten per dag sowieso en het zou helemaal geweldig zijn als je ze laat sporten. Zo zit het er van jongs af aan in en is het later een gewoonte om te sporten. Ook de voeding is belangrijk. Veel groente en fruit, veel water, diksap of thee. Weinig suikers, onverzadigde vetten en zouten.

Have fun, gezond leven kan hartstikke leuk zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn kinderen komen elke dag buiten, ruim een uur per dag. Maar of het écht helpt voor hun weerstand? Geen idee. Ze zijn vaak ziek. Mijn zoon heeft op dit moment een longontsteking. Dat is een bacterie waar je weinig aan kan doen. Ik kleed ze wel altijd goed aan, ze eten gezond en gaan ook niet élke dag onder de douche. Om de dag is genoeg. Ze spelen met dit weer dan ook niet in de zandbak. Dus in de zomer gaan ze iets vaker. Wel was ik ze elke dag.
Dat ziek zijn zal ook wel een beetje genetisch bepaald zijn. Mijn kinderen hebben behoorlijk wat genen mee gekregen van astma en allergieën.. misschien zijn ze daarom vaker ziek dan andere kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, volgens mij wel. Weerstand is iets dat je opbouwt. Blootstelling aan factoren die veel van het weerstandsvermogen vergen versterken het. Net als dat werkt met spieren en sport.
Eh, alles met mate, natuurlijk. 'Ongeacht het weer' verdient enige nuancering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitenlucht maar ook zeker buiten 'licht' is belangrijk voor iedereen en beter voor je weerstand.
Door dagelijks lopend of op de fiets heen en weer naar school te gaan komen kinderen al lekker buiten, buiten spelen kan altijd, ongeacht het weer, als ze er zin in hebben. En niet té warm aankleden.
Dagelijks douchen is helaal niet echt nodig, maar kwaad kan het ook niet, denk niet dat je weerstand afneemt door dagelijks te douchen.