Wat is het nut van het filter in een filtersigaret als roken toch al slecht voor je is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

een filter maakt de sigaret zachter en je krijgt minder nicotine in je longen, maar je moet er harder aan trekken dus de nicotine trek je dieper in je longen waardoor het slechter is dan een gewone sigaret.
beter is shag roken en niet te vast draaien.
nog beter is natuurlijk niet roken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je gooit minder tabak weg, bij shag kun je hem niet helemaal oproken omdat je dan een blaar op je lip krijgt.

Bij filtersigaretten is dit anders, bovendien is het ook een stuk steviger en zachter dan een shaggie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sliertjes tabak blijft dan niet aan je lippen plakken.

Daarnaast filtert het een deel van het teer uit de sigaret.
Maar desondanks heel slecht idd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is het zo dat er minder teer je longen in komt. Nadeel is dat het filter ook nicotine uitfiltert, waardoor rokers gestimuleert worden om meer te gaan roken.

Het is een slimme truc van de fabrikant. Ja. Je krijgt minder teer binnen per sigaret. [maar om evenveel nicotine te krijgen moet je meer sigaretten roken]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een filter houdt in ieder geval enig gevaarlijke stoffen, maar niet afdoende, tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het houdt deels de schadelijke stoffen tegen.... Het maakt het dus niet gezond, maar wel minder schadelijk.