Mijn seizoensallergie begint deze week weer. Waar ben ik allergisch voor?

Vorm van hooikoorts. Is al meerdere keren onderzocht, maar geen oorzaak kunnen vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk op de Bron, daar kun je precies volgen hoeveel klachten andere allergiepatiënten hebben. Ook de verschillende pollensoorten kun je daar volgen. Op die site lees ik dat sinds 18 december de eerste bloeiende hazelaars en elzen zijn gezien, en dat op die dag ook de eerste pollen zijn gevangen in de pollenval van het LUMC. Op diezelfde site staat echter ook " De eerste elzenpollen werden pas vanaf 22 januari waargenomen [...]. Patiënten met een boompollenallergie, die andere jaren begin januari al klachten ervoeren, hebben dus in 2010 waarschijnlijk een betere start gehad! Zoals [...] te zien, worden in februari-maart de meeste elzenpollen geproduceerd. Ook de hazelaar zal dan pollen produceren. Patiënten met een allergie voor elzen- of hazelaarpollen kunnen in die maanden weer verwachten dat ze last krijgen van deze allergie. "

Bronnen:
http://www.allergieradar.nl/

Misschien de Hazelaar, de Berk en/of de Els deze kunnen in januari al klachten geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100