Mijn vriendin krijgt fysiotherapie aan huis, sommige bezoeken van de de fysio therapeut zijn niet langer dan 5 minuten. zijn dat volledige bezoeken ?

Aangezien ze AV Extra is verzekerd bij De Friesland en dus 20 fysio therapieën krijgt vergoed vraag ik me af of het niet een kosten post wordt wanneer ze na 20 bezoekjes van +/- 10 minuten nog langer zulke (onnodige) bezoekjes krijgt.

Meestal wordt er alleen maar wat gesproken over hoe het gaat etc, maar verder geen oefenen ofzo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Die vraag kunnen wij niet beantwoorden: dat zal ze aan de therapeut moeten vragen. Ze kan ook de verzekering even bellen, want het zou natuurlijk idioot zijn als hij zulke 'gesprekken' declareert.
Maar het zou me eerlijk gezegd niets verbazen...
Zelf heb ik drie keer met fysiotherapeuten te maken gehad die (naar mijn mening) alle drie de boel belazerden. Bij de eerste moest ik telkens 'zwart' bijbetalen, de tweede behandelde zes patiënten tegelijk die achter gordijntjes lagen te wachten tot hij langs kwam, terwijl de derde me 20 minuten liet 'fietsen' terwijl hij ondertussen een andere patiënt ging behandelen. Toen had ik mijn buik wel vol van fysiotherapeuten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet wel dat bijvoorbeeld een psycholoog ook een halve behandeling kan declareren bij de verzekering, misschien de fysiotherapeut ook? Maar dit zal ze inderdaad moeten navragen aan haar therapeut

Antwoorden (1)

In de polissen van zorgverzekeraars wordt bij fysiotherapie altijd het woord 'behandeling' gebruikt. Er worden x 'behandelingen' vergoed. Er staat geen tijdsduur bij. Dus of de behandeling nu een half uur of 10 minuten duurt maakt geen verschil voor de vergoeding. En in tegenstelling tot bijv. een tandarts -waar aan elke handeling een code met een tarief hangt- is dat bij een fysiotherapeut niet het geval.
Computoon