Heb ik mogelijk rusteloze benen?

Hallo,

Het gebeurt regelmatig als ik ga slapen dat mijn spieren zo ontspannen zijn dat ik wel eens ga 'spartelen' of begin te schokken met mijn lichaam.
Dan schok ik zo wat met mijn benen, waardoor ik weer versuft wakker wordt (terwijl ik het gevoel had net in slaap gevallen te zijn).
Het lijkt wel op een vorm van stuiptrekking maar is dit een symptoom van rusteloze benen of iets anders?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is gewoon een hypnagoge schok, volledig normaal, heb ik ook wel eens gehad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is iets anders. Bij rusteloze benen kun je bijvoorbeeld het gevoel hebben dat er mieren door je benen rondmarcheren (kriebelen, tintelen) of pijn hebben. Om die gevoelens tegen te gaan, beweeg je dan voortdurend met je benen.

Wat jij beschrijft lijkt meer op wat vaker gebeurt tijdens het in slaap vallen, dat je (ontspannen) spieren ineens met een schok samentrekken. Als dat over je hele lichaam gebeurt, lijkt het alsof je in een put valt. Maar het kan ook met afzonderlijke spiergroepen gebeuren. Ik klap wel eens mijn kaken op elkaar, en als je tong dan net tussen je kiezen zit, word je ook niet vrolijk wakker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had hier ook last van. Via Internet vond ik de oplossing. Tabletjes met magnesium slikken. Deze worden vaak verkocht in combinatie met andere supplementen zoals calcium. Bij action zijn ze erg voordelig en ze lijken bij mij nog t beste te werken ook.