Is de mexicaanse griep nu echt over of moeten we er ons nog zorgen over maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een griep is nooit over, ook de mex. niet.
De griep gaat alleen een poosje onderduiken.
Hij suddert nog wel even door, laat zich af en toe even zien en bereidt zich voor op de volgende ronde.
Hoe succesvol die volgende ronde kan gaan worden, is nog even afwachten.
De mex. griep moet eerst een ander jasje aantrekken zodat ons lichaam hem niet ziet aan komen, als hij eenmaal weer binnen is en het lichaam ziek heeft gemaakt, herkent dat lichaam de oude boosdoender weer opnieuw en schopt hem er weer uit.
Hoe langer het lichaam er over doet de oude vijand te herkennen ,hoe ernstiger de griep kan worden.
Gevreest wordt, dat de vermomming van de griep een keer zo succesvol zal zijn, dat het erg lang duurt, dat het lichaam hem zal herkennen, te lang!
De volgende ronde kan dus wel eens zeer ernstig worden met veel slachtoffers, maar en dat is natuur, het kan ook als een kaarsje uit gaan en geruisloos verdwijnen tussen al die andere virussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De mexicaanse griep is niet over, en zal waarschijnlijk nooit weg gaan. Het is een variant van het griepvirus, waarvan gevreesd werd dat de halve wereld er zeer ziek van zou worden. Die verwachting was gebaseerd op zijfers uit Mexio, waar de griep het eerste opdook. Het is echter gebleken dat de variant veel minder gevaarlijk en minder aggressief is. Je moetje dus ook geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De epidemie is officieel voorbij.
Maar er zijn de afgelopen weken nog wel twee sterfgevallen voorgekomen door deze griep:
14 jaar geleden
De epidemie van de Mexicaanse griep lijkt voorbij. De laatste weken nam het aantal mensen met griep al af en afgelopen week daalde dit voor het eerst weer onder de 51 per 100.000 inwoners.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feit is dat de Mexicaanse griep alles behalve de Spaanse griep is die begin vorige eeuw zoveel miljoenen mensen het leven koste. Het is ook zeker geen SARS die bij onze verre oostenburen de stuipen op het lijf jaagde enkele jaren geleden. Vergeleken met de gewone griep waar wij allemaal wel eens last van hebben is de Mexicaanse griep zelfs lang zo dodelijk nog niet. En hoewel het verder niets aan of af doet aan de potentie van de Mexicaanse griep klopt waarschijnlijk ook de naam niet omdat de griep naar alle waarschijnlijkheid uit de VS vandaan komt en niet uit Mexico. Het zou kunnen zijn om de aandacht van de financiele crisis af te leiden. Dit is een hele plausibele reden. De financiële crisis is uiteindelijk ontstaan doordat beurshandelaren en consumenten het vertrouwen in banken verloren. De oorzaak van de financiële crisis zit dus tussen de oren van de mensen, en de oplossing zit dus waarschijnlijk ook tussen de oren. Wanneer de massa zich gaat focussen op andere zaken dan de financiele crisis komt er misschien wel weer rust op de financiële markten zo redeneren sommigen.

Hoe dan ook, ik vind alle ophef over de Mexicaanse griep iet wat overdreven. Ik zou me pas zorgen maken als Mexicanen wereldwijd een reisverbod kregen, de overheid gratis mondkapjes ging distribueren en uitgaansverboden in ging stellen, en als er veel meer doden vielen dan dat er nu vallen. Want voorlopig is het zo dat de gewone aller daagse griep waar wij allemaal wel eens voor thuisblijven, veel dodelijker is dan de Mexicaanse griep.