Geluid gaat in je oor, waar passeert het allemaal

Hoe gaat het geluid langs een paar onderdelen, welke gaan ze eerst in volgorde en als laatst.?
hier zijn ze:
Aambeeld, hamer, lucht in de gehoorgang, stijgbeugel, trommelvlies, vlies in het ovale venster, vlies in het ronde venster, vloeistof in de trommelholtetrap, vloeistof in de voorhofstrap.

Dankje wel voor het helpen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
AWM
14 jaar geleden
Geen huiswerkles hier, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet eens een plaatje waar ik het kan opzoeken, want op google kan ik echter niets vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wikipedia en je biologieboek leveren uitkomst hier denk ik. Voor mij is het helaas te lang geleden om je echt te kunnen helpen. Ik weet het nog wel een beetje, maar niet meer helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om tot resultaat te komen met google is mi niet al te moeilijk, het baart me eigenlijk zorgen dat je niets vindt.
;-) http://www.google.nl/search?q=werking+van+het+oor&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig!! dankjewel:p

Het beste antwoord

Na even wat gegoogled te hebben, het volgende:

Geluidsgolven worden in het buitenoor opgevangen en bereiken zo het middenoor, waar ze zorgen voor het trillen van het trommelvlies. De trillingen van het trommelvlies worden naar de 3 gehoorbeentjes geleid, die de trillingen weer naar het binnenoor brengen. Het slakkenhuis is verantwoordelijk voor de omzetting van de trilling van de vloeistof in neurale prikkels. Het zijn deze prikkels die de hersenen interpreteren als geluid en wat we “horen” noemen.

En je wilde een plaatje. Ik hoop dat deze volstaat.

Kunnen we nog meer huiswerk-vragen verwachten? ^^

Toegevoegd na 14 minuten:
Vooruit, nog een plaatje dan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha kan, maar ik snap dat vloeistof gedeelte helemaal niet
(vak NLT)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis ook nooit goed he? :P Heb ik je net een prachtig plaatje gegeven...

Andere antwoorden (1)

Oké. Je wilt dus een filmpje. Bij deze. En ook nog eens goed voor je Engels. FILMPJE!

Toegevoegd na 1 minuut:
En NOG een filmpje, de tweede is wat beter...