is een borstvergroting of borstversteviging laten doen in het ziekenhuis goedkoper dan in een kliniek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, de klinieken werken vaak met concurrerende prijzen, waar de ziekenhuizen niet aan mee kunnen doen.
De prijzen voor een borstvergroting kunnen sterk uiteenlopen. De kosten hangen van verschillende factoren af zoals de plaats waar de operatie wordt uitgevoerd, de bekwaamheid van de plastisch chirurg, de kwaliteit van de implantaten, de garanties die gegeven worden, het niveau van de nazorg, etc. Het is duidelijk dat een lage prijs voor een borstvergroting in de regel minder waarborgen geeft ten aanzien van de kwaliteit en een groter risico inhoudt. Op de verschillende internetforums wordt bijvoorbeeld veel geklaagd over complicaties en slechte resultaten bij goedkope Belgische klinieken en klinieken in voormalige Oostbloklanden.
De kosten van borstvergrotende behandelingen, waarbij kwalitatief goede implantaten gebruikt worden in een veilige kliniek of in het ziekenhuis geopereerd wordt en een in Nederland erkende plastisch chirurg de ingreep uitvoert, liggen rond de € 4.750,-.
Vergoeding ziektekostenverzekeraar
In het algemeen wordt een borstvergrotende operatie niet vergoed door de ziektekostenverzekeraars. Alleen in uitzonderlijke gevallen wil de ziektekostenverzekeraar de kosten dragen. De medisch adviseur van je verzekeringsmaatschappij zal je dan oproepen om te beoordelen of de operatie voor vergoeding in aanmerking komt. Je moet er dus van uitgaan dat je de operatie zelf moet betalen. De plastisch chirurg informeert je over de totale kosten van de operatie.

Ik zou je dus adviseren meer te zoeken naar een goede, dan naar een goedkope borstvergroting of versteviging, een die op een veilige manier wordt uitgevoerd, door een goede chirurg.