Val je af door te voetballen?

Ik voetbal elke dag (behalve op zondag) minstens een uur. Val ik hierdoor af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat ligt totaal aan hoeveel en wat je eet op een dag. Niet te beantwoorden

Antwoorden (2)

Ja, maar of je het merkt is de vraag. Je bouwt wel spiermassa op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kun je niet met zekerheid zeggen. Als je precies evenveel eet, maar in plaats van bijvoorbeeld een uur tv te kijken een uur gaat voetballen zul je meer kilocalorieën verbruiken, waardoor je meer vetten zult verbranden en dus je gewicht zou moeten afnemen. Belangrijk is dan wel dit niet compenseert door na het voetballen bijvoorbeeld een patatje te nemen, want dan zal het weinig/niets helpen.

Feit is dat bewegen gezond voor je is en als je niets meer eet dan voorheen zal je zeker afvallen. Natuurlijk kan ook je spiermassa iets toenemen, maar dit zal minder zijn dan wat je kwijtraakt door de lichaamsbeweging.

Het antwoord is dus niet 100% zeker ja, dat ligt aan allerlei bijkomende omstandigheden. Zolang je niet teveel extra calorieën binnenkrijgt zal het zeker helpen om af te vallen. Wel moet je goed drinken, het liefst water en geen energiedrankjes die juist veel suikers bevatten.