Wanneer is iemand excellent?

En wie zijn voorbeelden van excellente personen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Volgens mij kan een persoon zelf niet excellent zijn. Alleen in iets bepaalds kan hij of zij uitblinken, en op dat gebied dus excellent zijn. Zo heb je rekenwonders en muzikale virtuozen, een topkok en een lord of the rings.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad Amadea, een persoon in zijn geheel is niet excellent.

Antwoorden (1)

Excellent betekent uitstekend, voortreffelijk.

Excellent = Bravo, Eminent, Fantastisch, Heerlijk, Kostelijk, Magnifiek, Meesterlijk, opperbest, Perfect, Puik, Puikbest, Super, Superbe, Superieur, Uitblinkend, Uitmuntend, Uitnemend, Uitstekend, Voortreffelijk, Wonderwel.

Duizenden adviesbureaus kiezen 'excellent' als naam, net zoals talloze interimmanagers en makelaars. Goed genoeg is niet langer goed genoeg. Goed management heet tegenwoordig 'excellent leiderschap'. Een goede student is een excellente student, een wetenschapsvakgroep een 'center of excellence'. Uitblinkertjes willen we, in tijden van neergang.

Er zijn geen voorbeelden van excellente personen, want dat is een heel persoonlijke keuze.
Wat de een geweldig vindt, vindt de ander maar niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Misschien is dit toch wel een duidelijk voorbeeld van iemand die (op jonge leeftijd) uitblinkt: http://www.telegraaf.nl/buitenland/21709744/__Tiener_komt_met_kankertest__.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die is briljant Pieter, niet excellent. Je kunt niet over een persoon zeggen dat die in zijn geheel excellent is.
Pieter2011
10 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in!