wat is het grootste ''ding'' wat mensen hebben gekloond tot nu toe?

dus wat is het grootste ding wat door de mens is gekloond waar of wat maakt niet uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Stier Herman.

UTRECHT - Stier Herman is vanmorgen overleden op de faculteit diergeneeskunde van de Universiteit van Utrecht. De bekende genetisch gemanipuleerde stier had te veel te lijden van artrose, zodat de dierenartsen hebben besloten het dier te laten inslapen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging: om nu met zijn dood te beginnen. :$

Als tweede de gekloonde stier Herman.
We kennen ook stier Herman. Herman werd geboren, in Lelystad, op 16 december en was de eerste transgene stier ter wereld. Hij werd op gevoed bij het biotechnologische bedrijf Pharming. Herman is vernoemd naar Herman Ziegeler. Dat was een medewerker van het bedrijf. Herman Ziegeler was betrokken bij de ontwikkeling van het proces van genetische manipulatie. Hij was erbij toen zijn naamgenoot geboren werd. In het DNA van Herman werd een stukje menselijk DNA ingebouwd, waardoor vrouwelijke nakomelingen melk met het ontstekingsremmende eiwit lactoferrine zouden produceren. Deze melk van Herman, zou dan gebruikt kunnen worden voor babyvoeding. Na veel en heftige discussies mocht Herman toch voortplanten. In totaal kreeg hij 55 nakomelingen, waarvan werd gehoopt dat die melk met de menselijke stof lactoferrine zouden gaan produceren. Herman was meer een theoretisch succes dan een praktisch succes. Dit kwam omdat zijn dochters weinig lactoferrine produceerden. Herman zou eigenlijk in 1996 al gedood moeten worden. Niemand wou dat dus iedereen deed protest. Toen besloot de minister van Landbouw Jozias van Aartsen dat Herman mocht lijven leven als hij gecastreerd werd. In 1999 kregen sommige mensen ook een plan om Herman tot zijn dood onder te brengen bij een natuurhistorisch museum (Naturalis) in Leiden. Bijna ging dit niet door, omdat ze het niet financieel konden betalen. Twee mensen die veel geld hadden boden stier Herman hulp aan. Zo kon hij toch naar Naturalis verhuizen in 2002. Herman was nog niet lang bij Naturalis, toen ze ontdekten dat hij artrose had. Ze konden niks meer er aan doen en Herman had ook erg veel pijn. Op 2 april 2004 besloot men om Herman in te laten slapen. De huid van Herman is bij Naturalis geconserveerd. De stoffen en resten die nog van hem over waren zijn vernietigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het schaapje Dolly.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de dieren was een koe geloof ik het grootste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat het vrijheidsbeeld is.
14 jaar geleden
Ik denk dat het grootste gezocht moet worden in de planten wereld,ik denk een boom,want met gebouwen enz kunnen we moeilijk spreken van klonen,die worden wel nagebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen. Dingen kun je niet klonen. Dat kan alleen met levende organismen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
I beg to differ: Cloning is the process of making an identical copy of something. http://en.wikipedia.org/wiki/Cloning_(disambiguation)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...maar zoe wordt klonen in het nederlands niet gebruikt.