Hallo allemaal, ik heb een vraag. Ik vind mezelf te zwaar. Ik ben 11 jaar en 1.74 lang en 64 kilo. Is dat goed of is dat te zwaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je hebt een hartstikke normaal gewicht, niet teveel en niet te weinig.
Ik heb anorexia, en geloof me, ga niet afvallen, want het is nog erger dan de hel.
Jouw gewicht heb ik uitgerekend en je hebt een bmi van 21, onder de 20 is ondergewicht, en jij zit op gezond gewicht.
Ik hoop dat je voldoende informatie hebt.

Groetjes en succes, en blijf zoals je bent, blijf lekker jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

je bent nog volop in de groei, best mogelijk dat je straks nog een groeispurt maakt.
verder vind ik je zeker niet te zwaar, gelet op je lengte.
het kan geen kwaad niet teveel te snoepen, en niet te vet te eten, maar dat geldt voor iedereen.
ik zou er geen halszaak van maken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.74 op 11 (!) jarige leeftijd. Dan hoop ik dat je niet volop meer in de groei bent, maar toch binnenkort stopt. Verder natuurlijk gewoon een goed antwoord.
Rieneke1
14 jaar geleden
het lijkt wel of ze de hemel in groeien tegenwoordig, mijn neefje is ook al zo'n end :)
nou ja, lange mannen zijn oke toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaha, lange mannen zijn helemaal oké! En ik hoor alleen maar verhalen over te dikke kinderen, terwijl ik, als ik door de stad loop en om me heen kijk, alleen maar lange slanke tieners zie lopen.
Is helemaal niet te zwaar. Het is eerder aan de lichte kant. Een makkelijke regel voor je streefgewicht is je lengte in cm min 100 cm. Bij 1.74 m zou je dus 74 kg mogen wegen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop ook niet voor mij! Dan ben ik 10 kilo te licht!
Dan ben je knap lang voor je leeftijd. Of is dat tegenwoordig normaal? In ieder geval ben je echt niet te zwaar.

Toegevoegd na 31 seconden:
Ben je trouwens een jongen of een meisje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij klopt die lengte niet.
ik ben 172 en ben 16. dan moet hij wel een heel snel groei proces hebben :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zoon was met 11 jaar 178, nu met 17 jaar 199 dus kan best.
Da's een prima gewicht.
Hoe meer je naar programma's (films, soaps, catwalks en dergelijke) kijkt waarin vooral slanke personen voorkomen, hoe groter de kans dat je 't idee kunt krijgen dat je te zwaar bent. Maar die programma's geven de realiteit (gemiddeldheid) helemaal niet goed weer. Acteurs (en vooral actrices) worden o.a. geselecteerd op hun slanke figuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 11 jaar is 1.74 in ieder geval wel HEEL erg aan de lange kant, maar 74 kilo is bij die lengte een prima gewicht. Dus als je leeftijd, lengte EN gewicht kloppen, is er helemaal niets om je zorgen over te maken - al zou ik wel bij de huisarts informeren of het wenselijk/noodzakelijk is op een gegeven moment de groei te stoppen, want in dit tempo haal je de 1.90 minimaal, en vermoedelijk zelfs de 2 meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt een heel normaal gewicht denk ik ook.
en in lengte zal je nog wel wat groeien dus ik vind je niet te dik.
ik denk dat je wel een mooi figuur hebt.
14 jaar geleden
je zou even je gegevens kunnen invoeren bij de volgende website. dan weet je meteen of je het goede gewicht hebt.
http://www.innerned.org/gewicht.html

Toegevoegd na 1 minuut:
en daar komt trouwens uit dat je het juiste gewicht hebt, dus je hoeft je nergens druk om maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is te zwaar voor je leeftijd. En voor je lengte.
Eerlijk gezegd..
Die minnen zijn welkom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan nog niet waarderen maar van mij krijg je een duimpje omhoog want ik ben het met je eens! Het is echt te zwaar voor een kind van 11, BMI of niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heb jij die minnen nog niet gekregen??? Je mag er wel één van mij hoor, ik heb er toch 3 ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leeftijd heeft niets te maken met gewicht,als deze persoon volgens jouw redenering aan een gewicht moet voldoen zou deze veel te weinig wegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weett ik, ik zeg ook niet dat ie aan een redenering moet voldoen. Maar hij/zij is gewoon zwaar voor zijn/haar leeftijd. ik woog op me 21ste 60 kilo
Ik denk dat je moet kijken hoe het staat met de vet opslag niet met je gewicht.
Je hebt nou eenmaal licht en zware botten, daarnaast weten we niet of je groeischijven zich binnenkort gaan sluiten (dat is afhankelijk van je lichamelijke ontwikkeling, die beginnen te sluiten namelijk ongeveer een jaar nadat de eerste menstruatie begon, dan heb je de groeispurt dus al gehad.).

Kijk gewoon of je meer eet dan verbruikt, houdt je buikomvang in de gaten. En kijken of je teveel buikvet hebt doe je voor de spiegel, niet van boven af bekijken. Weet je het niet, vraag dan je moeder of een arts te kijken en bepaal zo wat voor jou een goede buikomvang is.

Een beetje vet voorraad is m.i. wel goed. Je moet wel een keer een week goed ziek kunnen zijn zonder er uitgemergeld uit te komen.

Blijf A.U.B. nog even van die weegschaal af.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik weet niet hoe je bij jongens kunt bepalen of de groeischijven snel gaan sluiten, maar dat kunnen ze in het ziekenhuis wel aan de handbotten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent helemaal niet te zwaar, je lengte en gewicht zijn prachtig in verhouding. Ik kan me voorstellen dat je zwaarder bent als andere kinderen in de klas, maar dit heeft te maken met je lengte. Ga maar eens na, misschien heb je iemand in je klas van 1.59m trek daar 10 vanaf (zoals bij jou lengte en gewicht) dan zal hij of zij zo'n 49 kg. wegen. Dit is uiteraard een stuk minder dan wat jij weegt, maar de lengte en het gewicht van je klasgenoot hebben dezelfde verhouding als jij nu hebt!
Je bet prima zoals je nu bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezien je lengte lijkt het me geen probleem.