Welke spieren moet je trainen om niet zo snel weg geduwd te kunnen worden?

Ik merk zelf dat ik best wel fysieke kracht heb qua tillen en duwen maar als er maar iemand begint te duwen op mij raak ik al snel uit balans en ben ik zo weg geduwd.. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij de judo leer je stevig op je benen staan(wijdbeens) maar als je licht van gewicht bent kan iemand die zwaarder is je zomaar om het middel vasthouden en aan de kant zetten zoals ik zelf heb meegemaakt bij een spelletje voetbal..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik de kracht van een ander, wie niet sterk is moet slim zijn, stapje opzij of naar achter kan al leuk zijn... Evenwicht is belangrijk :)
Ritsuka
10 jaar geleden
Is niet per kracht, maar meer je houding, stand van je voeten en lichaam
Ritsuka
10 jaar geleden
Zwaartepunt verlagen

Antwoorden (2)

Als je kracht terug wilt geven zullen je beenspieren je van de grond af moeten duwen, die kun je dus als beste trainen. Ook je buikspieren helpen bij het tegenwerken mee. Maar een goede houding aannemen is eigenlijk effectiever, benen uit elkaar zetten en de kracht verdelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste jigsaw,

Je kan allerlei spieren apart trainen om deze sterker te maken maar dat is niet het geen wat ik jou zou aanraden als ik jou doel zo hoor.

Uiteraard heeft het blijven staat te maken met je houding etc. Maar er is daadwerkelijk wel een manier om je lichaam te trainen om een klap (duw) op te vangen. Hoe raar het ook klinkt heeft dit heel veel te maken met je coördinatie en uiteraard je balans.
Dit kan je bereiken doormidden van "core training" verwar dit niet met buikspiertraining! Met core training train je allerlei kleine spiertjes die je met andere trainingen niet of vrijwel niet traint. Door het trainen van deze spiertjes werken al je andere spieren veel beter samen. Hierdoor trainen je met deze training dus ongelooflijk veel aan je coördinatie en balans.

Zoek voor een uitgebreide uitleg even op google of youtube voor een aantal manieren van trainen.

Ik kan je geen beter training aan raden om dit doel te bereiken.
Met een sportieve groet,

FysioStudent