Is slapen met sokken aan ongezond?

Deze winter heb ik op koude dagen een paar keer mijn sokken in bed aangehouden?

Ik kan me van vroeger herinneren dat ik dat als kind
niet mocht, omdat het ongezond zou zijn.

Weet iemand of dat zo is en zo ja, waarom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat is niet ongezond. Heel veel mensen slapen met bedsokken. Altijd nog gezonder dan heel die slaapkamer warm stoken. Vroeger zeiden ze dat dat ongezond was omdat: * er niet zo vaak gewassen werd, dus je had vaak je overdagsokken die je 's nachts aanhield dan al een paar dagen aan. * Er niet zo vaak gewassen werd, dus die sokken, die vaak afgaven of vuil waren, maakten het beddengoed eerder vuil. * Men over het algemeen wat harder was. Het ijs stond in de winter op de ramen. Je kreeg een kruik als je ziek was en verder niet zeuren.

Dat is een ouderwets fabeltje. Het enige waar je op moet letten is dat je sokken niet veel te strak zitten waardoor je voeten minder bloed krijgen, maar dan nog is er niets ongezonds aan. Nee, met sokken slapen is niet ongezond.

Nee hoor! Slapen met koude voeten is waarschijnlijk veel ongezonder. En ook niet zo comfortabel. Als je het echt heel scherp wilt stellen, dan zou je kunnen zeggen, dat het niet zo goed is, om je lichaam altijd maar ingepakt te hebben. 24 uur per dag een muts op, of handschoenen aan, is ook niet zo gezond. Zelfde geldt voor je voeten en sokken. Maar als jij, alleen als het koud is, met een paar sokken aan slaapt, is daar niets ongezonds aan. Je voeten krijgen, als het warmer weer wordt, weer ruim de tijd om te luchten. ;-)

Als je een warm bed hebt moet je zo min mogelijk kleren dragen. Dus liefst geen sokken. Hoe komt het dat Nederlanders de slechtste voeten hebben ter wereld? We lopen teveel met schoenen en sokken aan. De boel moet luchten!

Volgens mij bestonden er in het tijdperk van voor de electrische deken ook bedsokken, dus nee is niet ongezond

Nee, het slapen met sokken is niet gevaarlijk of ongezond. Uiteraard moeten je voeten wel luchten, maar daar heb je de rest van het jaar nog voor. Ik slasp zelf ook met sokken aan, das lekker warm als het koud is in de slaapkamer. Ik doe dit al 20 jaar en ik heb er niks ongezonds aan ondervonden. Geen zorgen kee? Slaap lekker, met warme voetjes.

Is niet ongezond. Er zijn nu eenmaal mensen welke sneller last hebben van koude voeten. Je kan ook een kruik in je bed stoppen.

Natuurlijk mag dat, in de handel zijn zelfs échte specifieke bedsokjes te koop in allerlei uitvoeringen: kruitvat, Hema,... Ikzelf doe van die witte kousevoetjes aan nadat ik mijn voeten met voetcrème insmeer, dan hangt er ook geen crème in mijn beddegoed. Met koude voeten is het niet mogelijk om in slaap te raken, niet? In de loop van de nacht wanneer mijn voeten lekker warm zijn schuif ik die sokjes van mijn voeten af en 's ochtends vind ik ze dan onder mijn donsdekbed onderaan. Goede nachten toegewenst!

Beter lekker slapen met sokken aan dan wakker liggen vanwege je koude voeten. Niks slechts aan, zo'n enkele keer!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100