Aangekomen door overgang, weet iemand de beste manier (niet minder eten en sporten bijv.) om weer gewicht te verliezen in de overgang?

Was nooit te zwaar, dus lette er niet echt op. In paar jaar is er 5 kg bijgekomen. Hardlopen is niks voor me, wandel wel en doe yoga. Door alle adviezen uit de media ben ik door de bomen het bos kwijt. Wie heeft tips? Ben 51.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er iets anders mogelijk is dan "niet minder eten en meer sporten" zou de hele wereld dat doen. Waarom zouden mensen zich nog vermoeien met minder eten en meer bewegen?
Ritsuka
10 jaar geleden
Misschien moet je juist meer eten, veel mensen eten te weinig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afvallen zonder te bewegen en minder te eten... Lijkt me ideaal, maar helaas werkt het niet zo.

Antwoorden (2)

Een paar kilo aankomen door de overgang is heel normaal.
Dik worden van de lucht is een frustratie van veel vrouwen 40+. Herken je dit? De meerderheid van de vrouwen komt ergens tussen de 45 en 55 jaar zo’n 5 kilo aan. Of het kost veel meer moeite om op hun gezonde gewicht te blijven.

Ook hier geldt dat het mooie overlevingsmechanisme van ons lichaam in werking is getreden. Heel slim van je lichaam om meer vet vast te houden. Alleen in onze tijd werkt het eerder tegen ons dan vóór ons.

http://energiekevrouwenacademie.nl/aankomen-in-gewicht-in-de-overgang-wat-kan-je-doen/

Maar ook in de overgang is het een kwestie van alle calorieën verbranden die je inneemt.
Dus inderdaad: niet minder eten, wel gezonder eten en meer bewegen en voldoende drinken en zorgen voor geen stress. Wandelen is goed. Yoga is goed. Snoepen is niet goed.
Kijk dus naar je bewegingspatroon en je eetgewoonten.
Daar zul je het toch in moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yoga is ook een goede manier om (iets) van gewicht te verliezen. En het is heel goed om je geest tot rust te brengen. Twee vliegen in een klap.