Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk dat humor ook wel erfelijk is, één van mijn dochters heeft dezelfde droge humor als mijn man terwijl mijn andere dochter en ik dan zeggen"daar heb je die twee weer met hun koeienhumor"
P.s dat koeienhumor komt van een oude reclame over melk en die vonden hun dus heel leuk en de laatsgenoemden heel flauw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Humor wordt op hjonge leeftijd ontwikkeld dor de grapjes die ouders familie en bekenden maken. Kinderen nemen de reactie op bepaalde situaties over, en 'leren' wat grappig is, en wanneer de humor voorbij is en het vervelend wordt.

Om te kijken hoe humor ontwikkeld wordt, moet je dus naar kleine kinderen gaan kijken. In belgie heb ik een uitgebreide site gevonden: http://www.kleinkind.be/webpaginas/Groei%20en%20ontwikkeling%20van%20een%20kind/Emoties%20en%20gedrag/Humor.html

Hier schrijven ze onder andere dit:
[quote=http://www.kleinkind.be/webpaginas/Groei%20en%20ontwikkeling%20van%20een%20kind/Emoties%20en%20gedrag/Humor.html]
Wat kunt u nog doen om de humorontwikkeling te stimuleren?

Wees een rolmodel. Één van de beste manieren om humor te ontwikkelen bij uw kind is om uw eigen gevoel voor humor op hem of haar los te laten. Maak grapjes, vertel grappige verhalen en lach hardop. Ga grappig om met gebeurlijke ongevalletjes zoals melk die per ongeluk omvalt.

Neem het gevoel voor humor van uw kind serieus. Stimuleer het kind om grappig te zijn, zelfs indien de pogingen vaak in het water vallen. Prijs uw kind als het probeert grappig te zijn en stel uzelf open voor verrassingen. De eerste maal dat uw kind u aan het lachen brengt, is immers een moment dat u nooit zult vergeten.

Vertel uw kinderen dat volwassenen ook grapjassen kunnen zijn.
Vaak zien we zelf een groot verschil tussen volwassenen en kinderen, doordat we volwassenen als serieus beschouwen en kinderen als plezant en grappig. Maak gewoon humor een deel van uw dagdagelijkse activiteiten en stimuleer het kind om zelf ook grappige zaken te observeren of te creëren. U kunt dit bijvoorbeeld laten zien doordat u ook humorvol omgaat met andere volwassenen. Kinderen zien dan in dat ook volwassenen vaak grappig kunnen zijn, als ze dat willen tenminste.

Creëer een humorvolle omgeving voor uw kind.
Omring uw kind met grappige boeken, vooral voor peuters zijn er prentboeken verkrijgbaar. Oudere kinderen appreciëren méér humorboeken en tekenverhalen. Er zijn tegenwoordig ook veel grappige programma’s of komedies op televisie. Zet het op en geniet ervan samen met uw kind.
[/quote]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kun je niet ontwikkelen, je kunt ergens over lachen of niet... Net doen alsof werkt niet... En als je erom moet lachten dan gebeurt dat gewoon vanzelf...

Het is de afstand tot iets waar je om kunt lachten...

Lach je om jezelf, dan heb je afstand tot jezelf, lach je om een ander, dan heb je afstand tot een ander...

Maar ontwikkelen kan niet... Krijg je ergens plots afstand van, dan komt DAAR humor bij kijken plots...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontwikkeling gevoel voor humor
Al heel snel gaat je baby gevoel voor humor ontwikkelen. Humor bestaat uit twee onderdelen. Het eerste is het onverwachte, als iets anders gaat dan je had gedacht. Het tweede onderdeel is humor als uitlaatklep voor emoties. Gevoel voor humor ontstaat bij je baby als hij ook een verwachtingspatroon begint te ontwikkelen. Dat is al rond de drie maanden. Dan zal je baby lachen als je gekke geluidjes maakt of rare gezichten trekt.

Als een baby ongeveer acht maanden oud is, gaat hij kiekeboespelletjes leuk vinden.
Het appelleert aan de emotie: de angst dat mama weggaat. Dat mama ineens te voorschijn komt, is de onverwachte component bij 'kiekeboe'. En dat vinden de meeste baby's erg leuk.

Gevoel van humor balanceert dus altijd op het randje van 'leuk' en 'niet leuk'. Angst versus iets spannends. Teruggetrokken, angstige kinderen hebben daarom vaak minder gevoel voor humor, dan de kinderen die ervan houden op de voorgrond te treden en daar de clown uit te hangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Lachen is eigenlijk een soort van veredeld schrikken. Hoe onverwachter de clou, hoe leuker de grap.
+
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+
Ik ben van mening dat humor een deel van je karakter is. Als je het hebt meegekregen dan kun je het ontwikkelen door er b.v. je beroep van te maken. Als je het niet hebt meegkregen, valt er ook niets te ontwikkelen. Het heeft heel veel te maken hoe je tegen het leven aankijkt, ben je relativerend, ben je optimistich, etc. Sonneveld zei altijd: de humor ligt op straat en zo is het ook, maar je moet het wel kunnen zien. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die niet humoristisch zijn en het ook nooit zullen worden. Ze vertellen ook nooit een mop en kunnen slecht lachen om een ander zijn mop omdat ze hem niet snappen. Als je om je heen kijkt en je ziet veel humoristishe situaties en je kunt daar hartelijk om lachen dan ben je humoristisch. Koester dat gevoel, want het is waardevol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel humorbladen lezen en moppenblaadjes. Niet dat alles goed is maar je leert er wel van. Veel cabaret zien dan kan je ook horen waar mensen om lachen. Ik denk wel dat je er talent voor moet hebben, anders lukt het niet dat te ontwikkelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf had ik een oom die altijd grappen maakte. Daar heb ik veel van geleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is heel persoonlijk,waar de ene helemaal krom van ligt ,kan de andere misschien helemaal niet om lachen,humor ontwikkel je niet,het is iets persoonlijks wat bij je past
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing