hoe krijg je sterkere handen ( knijpkracht )?

Dus vooral knijpkracht, maakt niet uit als er meer word getraind is altijd meegenomen.

graag wel een oefen zonder kans op het tunnel syndroom

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Sterkere handen (en dat geldt voor alle lichaamsdelen) krijg je door ze te
g e b r u i k e n !!

Knijpen dus. In vanalles en nog wat. En niet te voorzichtig.
In je haaknaalden, in de handen van je vrienden, of van je vader.

Ga kleien, boetseren. Flink kneden van echte klei.
Ga taarten bakken, of nog beter: pizza. Wel zelf het deeg kneden, zonder machines.
Pak elke rekstok vast die je ziet en ga aan je handen hangen.....zo lang mogelijk.
Maak een handstand. Ga dat leren, zul je eens zien hoe je je handen gebruikt.
En als je dat dan kan, dan ga je op je handen lopen.

Koop een hamer en een nijptang en ga spijkers in hout slaan en ze daarna er
weer uit trekken met de tang.

Die knijptangen om je handen te oefenen zijn ook goed.
Gewoon niet te lang achter elkaar doen.
En afwisselen.
Laat ze maar werken die handen.

Dan krijg je heus geen carpale tunnel syndroom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop een goede kniptang die dwars knipt. En knip daar wat dikke nagels mee door. Je kan de de dikte van de nagels veranderen en naar mate de tang slijt zal ze moeilijk knippen waardoor je meer kracht moet uitoefenen. Belangrijk is dat de tang goede handgrepen dikke handgrepen heeft anders kan je hand gaan pijn doen door de druk op 1 plaats.

Andere antwoorden (4)

je hebt speciale knijpers hier voor.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja alleen krijg je daar niet dat tunnel syndroom van want je maakt de hele tijd de zelfde beweging
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En die knijpers heb je in verschillende sterktes , kan ik beter vaker een lichte dichtknijpen of een paar keer een zware ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar krijg je helemaal niet een carpaal tunnelsyndroom van. Ik heb die dingen ook gehad. Die gebruik je toch zeker niet de hele dag? Dan kun je ook niet computeren, want van een muis krijg je muisarmen.
En je kunt niet voetballen, want dan krijg je voetbalknieën. Neem een lichte versie. Gebruik die vaak, voor korte periodes.
Maar doe ook andere dingen met je handen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus 4 keer op een dag zegmaar 50 keer
of vaker op een dag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het opbouwen, dus elke dag meer doen anders heeft het geen zin. Nog een tip diedje: als je een vraag stelt zoals in de eerste reactie, gebruik dan een vraagteken want dit is niet handig lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ojaa sorry was getypt op mijn mobiel ben dan meestal niet zo op de spelling en tekens, zal er de volgende keer meer tijd voor nemen :P
Probeer eens een powerball :)

Niet noodzakelijk knijpbeweging, maar je moet dat ding verdomd stevig vast kunnen grijpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Flex/knijp kracht hand: Armen supinated/onderhands naast elkaar, handen net over de rand op een bankje en dan de barbbell langzaam helemaal uitrollen tot de max van je vinger en weer oprollen en eventueel de pols flexen voor onderarmspieren.

Deze en nog een boel andere opties in de bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moest in stressballen gaan knijpen. Probeer bijvoorbeeld eerst 20 keer zo hard als je kan in een stressbal te knijpen. Je voelt het erg goed!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een tennisbal werkt ook goed als je grote handen hebt.