Welk gewicht is voor vrouwen normaal bij cardio

Ik wil graag gewichtjes aanschaffen om mijn armen strakker te krijgen maar welk gewicht is goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Neem in elk geval een gewicht dat zwaarder is dan je handtas.
Je ziet veel vrouwen met gewichten van 1 of 2 kilo rondzwaaien, maar dit heeft niet zo heel veel effect, aangezien een handtas gemiddeld zwaarder is.
Ik denk dat je met 5 kilo een mooi begin hebt.
Het beste kun je proberen een set aan te schaffen met losse schijven, dan kun je beginnen met wat lichtere, en dan steeds zwaarder naarmate je meer traint.

Toegevoegd na 18 minuten:
Zelf heb ik deze set en die bevalt goed: http://www.kijkshop.nl/product/119870/halterset/
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij cardiotraining heb je helemaal geen gewichten nodig.
Bekende cardio apparaten zijn de hometrainer, crosstrainer en roeitrainer.
Daar komen geen gewichten bij kijken.

Wil je daarnaast ook kracht training voor je armen doen, kan dat ook met je eigen gewicht, dus bijvoorbeeld opdrukken, of je aan een stang optrekken.

Wil je losse gewichten kopen voor je arm training zou je het volgende kunnen doen, om te bepalen wat voor jou de ideale gewicht weerstand is:

Neem dumbbells en breng deze met gestrekte armen boven je hoofd. Doe dat 15 keer.
Lukt dat niet, dan zijn ze te zwaar. Lukt het makkelijk, dan zijn ze te licht.
En zo kun je dat uitproberen bij de fitnessshop.

Zodra je de voor jou ideale gewichten hebt gevonden, kun je er bijvoorbeeld als volgt mee gaan trainen:

Er zijn vele trainingsvormen, waaronder dus het bovengenoemde boven je hoofd brengen van de gewichten. Varieer veel in de diverse oefeningen.

Doe de oefening 15 keer.
Daarna 15 seconden rust.
Vervolgens doe je de oefening nog 10 keer.
Daarna 30 seconden rust.
Tot slot doe je de oefening nog 8 keer.

Daarna een paar minuten rust, en ga je door met de volgende oefening.

Let wel: gewichten aanschaffen kan een dure aangelegenheid worden.
Bij een goede training zul je snel sterker worden. Dan worden die gewichten te licht voor je, en zul je weer zwaardere moeten kopen...