Is elke dag 30 minuten joggen ongezond?

Hey, stel als je buikvet wilt verliezen (uiteraard met een aangepast voedingsschema); is het ongezond moest je nu elke dag 30 minuten joggen op een gemiddelde tempo van 7km/u?

Of is het verstandiger 3-4 keer per week te joggen met telkens een dagje rust?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb een hardloopschema voor beginners gevonden en heeft als doel dat je na 8 weken 15 minuten aan een stuk kunt hardlopen. Het aantal trainingen per week is drie. Elke dag is wat overdadig. Om de dag is ook prima, neem inderdaad de rustdagen, deze zijn belangrijk voor herstel. Het is echter niet noodzakelijkerwijze ongezond om elke dag te trainen, mits je de Olympische Spelen wilt gaan halen. Het doel van een hardloop trainingsschema voor beginners is je niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal voor te bereiden. Tip: Lees en praat over hardlopen. Zodat je weet wat het effect van sporten voor je lichaam en geest is. Stel haalbare doelen. Elk behaald doel motiveert. Doe voor je training altijd een warming-up en na afloop een cooling-down. Beginners lopen vaak te hard van stapel. Bij het hardlopen van de duurloopjes moet je nog rustig kunnen praten zonder al te veel te hijgen. Je hartslag ligt hierbij tussen de 75% en 85% van de anaërobe drempel. Deze drempel is ongeveer gelijk aan 220-leeftijd-15. Voor degene die trainen om vet te verbranden: je hartslag ligt tussen de 55% en 65% van de maximale hartslag. Je maximale hartslag is bij benadering: 220-leeftijd. Hopelijk heb je er wat aan. Ik voeg een leuke site bij waar je alles over hardlopen te weten komt. Succes! http://www.runinfo.nl/afvalschemahardlopen.htm http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners.htm#.UY2EkCpXvH4 http://www.runners.meetingpoint.nl/

Als je pas net begint met hardlopen/joggen, zou ik niet elke dag doen. Dat is een beetje te veel van het goede. Begin eens met elke dag een halfuurtje wandelen. Als je dat een tijdje vol hebt gehouden, kun je beginnen met 1 van die dagen te beginnen met joggen. Rustig opbouwen, 1 minuut lopen, 2 minuut wandelen. Zijn veel opbouwende schema's te vinden zoals Evy. Uiteindelijk zou ik werken naar iets van 2-3 keer hardlopen (wat jij prettig vind), en op de tussenliggende dagen kun je dan andere trainingen doen. Het beste voor je lichaamscompositie te veranderen (en eventueel af te vallen) is zorgen dat je je lichaam blijft uitdagen, dus telkens wat anders doen. Als het ritme van elke dag 30 minuten bewegen er in zit, kun je de ene keer gaan hardlopen, andere keer krachttraining of eens gaan zwemmen, etc. Toegevoegd na 2 minuten: Ik merkte bij mijzelf dat mijn buik (en de rest van mijn lichaam) wat strakker werd toen ik meer krachttraining ging doen. Ik focus mij vooral op mijn armen, omdat ik al wat kracht in de benen heb. En uiteraard letten op je voeding, maar dat valt best mee.

Telkens een dagje rust zodat je spieren tot rust kunnen komen Anders raken je spieren overbelast

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100