Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is Liefde? Bedacht of echt?

Bestaat het of is het alleen maar door onszelf bedacht?
En als het inderdaad bestaat, wat is het dan precies?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Romantische ideeen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Her woord liefde is uiteraard bedacht zoals alle woorden bedacht zijn.

Het woord liefde beschrijft een verwijst naar relaties tussen mensen onderling of tussen mensen en objecten, enz. Liefdesrelaties worden gekenmerkt door zekere gedragingen en gaan vaak gepaard met bepaalde emoties zoals seksuele gevoelens, ontroering, welzijnsgevoel en combinaties hiervan. Uiteraard is dit "echt", alhoewel je dit uiteraard nooit met zekerheid kunt zeggen.

http://zurcheva.files.wordpress.com/2009/04/chimpanzee-and-tiger-best-friends3.jpg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Liefde bestaat echt. Het is een complexe samenwerking van je hersenen en hormonen die ervoor zorgen dat je je prettig voelt bij specifieke mensen. Dit gelukkig makende gevoel is bij een fo enkele personen zo sterk dat je complete lichaam gericht wordt op die persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles is liefde. Het is niet bedacht, liefde is er gewoon. Liefde is er in allerlei vormen, maar het gevoel is hetzelfde. Liefde kan komen en gaan. Liefde is eigenlijk zo vaag, maar tegelijkertijd ook zo sterk dat je het niet kunt omschrijven. Liefde gaat door waar al het andere stopt.
Liefde is een energie en energie raakt nooit op.

Daarnaast is liefde ook dat wat Jelle net heeft omschreven en wat alle anderen na mij zullen beschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is echt, ik geloof dat dat van God komt.

Toegevoegd na 30 seconden:
liefde is het gevoel, dat het allerbeste voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook de liefde van een notoire atheist, met een diepe afkeer van alles wat met god n ander sprookjes te maken heeft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God laat ook de zon schijnen voor mensen die niet in Hem willen geloven....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies Koolwitje!! Liefde is een overblijfsel van na de zondeval. Het is puur en ontzettend mooi. Weer een bewijs dat God bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dankje spwer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan dat inderdaad geen bewijs noemen.
Met dit soort antwoorden maak je trouwens niet veel kans op 'beste antwoord'.
ik had wat meer uitleg gewilt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat mij niet om die 10 punten, ik deel graag mee wat en hoe ik over iets denk. Dat mag toch??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uiteraard mag dat.
Ik geef je ook geen 'straf' ofzo.
Ik geef alleen aan dat je met wat meer uitleg ook meer mensen overtuigd met je mening.
Want de manier waarop je antwoord hebt gegeven is niet even duidelijk voor andere Goeie Vragers.
Liefde is als je alles voor iemand overhebt, zelfs om voor iemand te sterven. Liefde is gelukkig zijn als degene van wie je houdt gelukkig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Komt van God, denkt Koolwitje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:p
Liefde, de onzichtbare maar ozo duidelijke aanwezige kracht tussen ons mensen, als er geen liefde is, zijn er geen dromen, geen verhalen, geen verlangens, geen geluk, geen rust, geen opwinding. Je kunt alles hebben in de wereld, je kranen kunnen van goud zijn, je kunt de hele dag kaviaar eten of biefstuk of wat je favoriete eten ook is, je kunt kortom baden in weelde als je geen liefde ontvangt of kunt geven heb je niets. Het is het ongrijpbare maar juist zo aanwezige gevoel, dat iemand er is alleen voor jou, speciaal voor, dat hij/zij van je houd gewoon om wie je bent.
Het bestaat echt en it makes the world go round,ik wens iedereen veel liefde vandaag, dat je het kunt geven en dat je het mag ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 En dank jewel :)
Ik wens jou en ook de rest veel liefde toe!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht dat het gezegde luidde: Money, makes the world go around.
Ik denk ook dat dat dichter bij de waarheid is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+ ! Mooi omschreven, wens jou ook alle liefde!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik kan je nog geen plusje geven,ik moet nog een nivo verder om dat te kunnen doen, maar wilde je wel complimenteren voor je mooie antwoord.
Liefde is echt... Je merkt dat door de aantrekking van liefde, want liefde trekt aan, liefde verbindt... Veilig voelt het als je liefde voelt... En het voornaamste liefde is ook door andere wezens te voelen dan mensen... En in de dierenwereld is liefde precies zo als bij mensen, dat het de ander aantrekt, aanhaalt...

En alles dat niet verbindt, dus afstoot, wegduwt of verdrijft is geen liefde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een opmerking:
In de dierenwereld is het allesbehalve hetzelfde als in de mensenwereld.
Dieren hebben namelijk alleen de drang tot voortplanting.
Neem een spin.
Het vrouwtje wacht tot de man haar komt bevruchten.
Wanneer het mannetje klaar is za de vrouwelijke spin het mannetje opeten. Niet echt wat ik van mijn vrouw verwacht.
Liefde is niet bedacht.
Liefde zit in elk mens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Duidelijk!
Liefde is het vermogen om jezelf weg te cijferen ten bate van de ander en hem zijn fouten niet toe te rekenen.

Pure wiskunde dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde is niet bedacht het komt van uit jezelf.

Als voorbeeld een baby wordt geboren je handelt naar je instinct en niet omdat je de baby aan moet raken. Je koestert het, en je wordt overvallen door liefde, emotie, je wil het beschermen tegen alles. Knuffelen, en kussen. Dus liefde is ware liefde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde is niks meer en niks minder dan een woord dat we hebben gegeven an een serie verschijnselen / ervaringen die we allemaal in zekere mate en op verschillende manieren hebben. Daarmee is het dus wel degelijk 'echt'.
De invulling die je er echter precies aan geeft is zeer persoonlijk, omdat gevoelend nu eenmaal moeilijk overdraagbaar zijn, al zijn ze vaak wel herkenbaar, maar ook niet altijd even goed te verwoorden. De invulling die een ANDER aan liefde geeft, hoeft niet precies dezelfde te zijn als de jouwe ; daarmee kan de illusie ontstaan dat liefde zelf wellicht een illusie is, maar dat is die dus allerminst. Hooguit zijn sommige interpretaties / definities van wat liefde is of moet zijn wat vergezocht. Voor jouw dan ; voor een ander kunnen ze weer heel reeel zijn.
Liefde is een gevoel, en gevoelens zijn nooit 100 % 1 op 1 voor iedereen exact gelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde is echt, het gaat over wat je voor elkaar voelt en hoe je met elkaar omgaat.
Liefde houdt dan ook meer in dan de romantische liefde tussen mannen en/of vrouwen alleen. Er bestaan verschillende vormen van liefde: ook vriendschap is een vorm van liefde, net als ouderliefde of de liefde voor broers en zussen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar waar innige liefde bestaat, bestaan ook wonderen. Wonderen berusten niet zozeer op gezichten, stemmen of een genezende kracht die ons van verre komt aanwaaien, maar op ons vermogen om dingen steeds verfijnder waar te nemen zodat we in staat zijn om een moment lang te zien en te horen wat zich altijd al om ons heen bevindt. Liefde ontvang je al bij je geboorte. Een geweldig fenomeen die ons innerlijk in een bad van warm licht zet. Door heel je leven heen is de liefde die je ontvangt echt. Deze liefde wordt getransformeerd naar de mogelijkheid liefde te schenken. Het is een krachtige ervaring van ontvangen en geven. Liefdevolle aandacht kan zelfs genezend zijn. Zelfs in de Bijbel staat het er vol mee. Duizenden dichters en poëten hebben geprobeerd de liefde te beschrijven. De energie de kracht in liefde geeft kracht aan de ziel want de ziel begrijpt de taal van liefde. Deze warme woorden en gloedvolle woorden wil ik jullie geven. Lieve mensen, koester je eigen wezen, en ontdek haar oneindige, koester in liefde, je eigen wezen, en ontdek haar oneindige schoonheid. Vind de rust en vrede in je zelf, luister naar de klanken van de muziek van je hart die naar je ziel is gericht. Vind de rust en vrede in je zelf, en ontdek je innerlijk licht. Dans en wordt opgenomen in de stroom, van liefde. Onze lichaamstaal spreekt boekdelen, ogen waarin je kunt wegdromen, of de warme borst van veilig voelen, kleine liefkozingen een klein gebaar kan je eindeloos tot tranen roeren. Zelf ben ik ernstig ziek en deel mijn liefde met anderen, deze positieve sprankeling werkt want ik ontvang zoveel liefde, ja zelfs nu mijn lichaam het laat afweten. Vraag zoveel mogelijk aan jezelf op elk moment van de dag of er liefde inzit en je zal wonderen aanschouwen. Laat je liefdevol troosten en geef troost door, liefde maakt gelukkig en geluk geef je door. Liefde wandelt door schaduwen, liefde is jouw thuis jouw licht. Echt thuis, is in ons zelf, waar jouw lichtje brand, met innerlijke liefde die de kracht heeft de sterren te laten fonkelen en om warm te worden in de zon, voel je eigen liefde en de liefde van de ander dat innerlijk gevoel is mijn en jou thuis. Addy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing