Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Een geestelijk gehandicapt persoon met slikproblemen heeft eenmalig niet zo goed gepureerd eten gekregen. Hoe lang extra in de gaten houden?

Zoals bovenstaande vraag. Hoelang nadat zoiets gebeurd is moet je nog alert zijn en waar moet je op letten? Het is inmiddels een dag geleden dat dit gebeurd is.. Ik maak me nogal zorgen en weet niet zo goed wat ik moet doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het enkel om slikproblemen gaat, dan is het gevaar al voorbij zodra de maaltijd achter de kiezen is. Eten blijft ongeveer drie uur in de maag, dus ook daar is het allang uit verdwenen. Hij kan wat meer last krijgen met zijn ontlasting, omdat hij erg gepureerd eten is gewend, maar in principe zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Als degene zich verslikt heeft in dat eten moet je erop letten dat degene geen longontsteking krijgt.Door het verslikken kan het in de luchtpijp komen.hierbij moet je dan denken aan meer hoesten, koorts.dit merk je toch wel binnen 2 dagen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100