Een geestelijk gehandicapt persoon met slikproblemen heeft eenmalig niet zo goed gepureerd eten gekregen. Hoe lang extra in de gaten houden?

Zoals bovenstaande vraag. Hoelang nadat zoiets gebeurd is moet je nog alert zijn en waar moet je op letten? Het is inmiddels een dag geleden dat dit gebeurd is.. Ik maak me nogal zorgen en weet niet zo goed wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het alleen om het slik probleem gaat:
een paar seconden.
Eventueel uur paar uur, dan is het voedsel van de maag de darmen in gegaan. Een dag later is er al weer een paar keer gegeten,
als alles dan naar omstandigheden normaal is verlopen zit je goed.
esth0r
9 jaar geleden
mag ik vragen wat de definitie is van een geestelijk gehandicapt persoon? naar mijn mening is iemand met een ernstige depressie geestelijk gehandicapt of iemand met een persoonlijkheidsstoornis. bedoel je niet verstandelijk gehandicapt?

Antwoorden (2)

Als het enkel om slikproblemen gaat, dan is het gevaar al voorbij zodra de maaltijd achter de kiezen is.
Eten blijft ongeveer drie uur in de maag, dus ook daar is het allang uit verdwenen.
Hij kan wat meer last krijgen met zijn ontlasting, omdat hij erg gepureerd eten is gewend, maar in principe zou het geen enkel probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, dat stelt me al enigzins gerust :)
Als degene zich verslikt heeft in dat eten moet je erop letten dat degene geen longontsteking krijgt.Door het verslikken kan het in de luchtpijp komen.hierbij moet je dan denken aan meer hoesten, koorts.dit merk je toch wel binnen 2 dagen