waar kan mijn pijn in mijn onderrug vandaan komen?

Hallo. Ik ben Julia en ik ben 16 jaar oud. Sinds vorig jaar heb ik rugklachten gekregen, die rechtsonderin net boven mijn bil zit, met uitstraling door mijn been. Vorig jaar ben ik hiermee naar de huisarts gegaan die mij toen doorverwees naar de fysiotherapeut. De pijn was hierna niet weg maar wel goed te houden. Nu sinds ongeveer 3 weken zijn de klachten weer erger geworden. Vaak doet het al erger pijn nadat ik net 5 minuten gelopen heb, en als ik zit gaat het uitstralen naar het been en doet het in mijn rug ook nog veel pijn. Als ik heel erg onderuit gezakt zit of lig heb ik geen klachten. Ik zit elke dag al aan de maximum aantal paracetamollen die ik mag hebben, omdat de pijn anders niet uit te houden is. Herkent iemand van jullie deze klachten, of weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, helaas kan dat zo niet . Maar het lijkt er op dat het wel enigszins reageerde op de fysiotherapie , mogelijk een verplaatste of beschadigde tussen schijfje (kraakbeen ) zo dat de zenuw ergens wordt bedrukt . Of toch een spieren kwestie . Maar hier al vaak gezegd ga naar de dokter !! En laat het onderzoeken en evt foto's zorg dat je een specialist krijgt en dat je niet weer met fysio wordt weg gestuurd worden voor dat er een goede diagnose is gesteld . Succes.
Ritsuka
10 jaar geleden
misschien terug naar de huisarts, en doorverwijzing vragen naar ziekenhuis voor een scan te laten doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Helaas heeft mijn huisarts nog vakantie aankomende week, dus ik ga de week erna maar gauw een afspraak maken en dan zie ik het wel.

Antwoorden (2)

Waarom heb je vorige jaar niet gevraagd WAT het was, dan had je nu kunnen opzoeken op het normaal is dat het erger wordt.

Je kunt via deze link een groot aantal vragen invullen en dan komt er een mogelijke diagnose uit: http://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start

Omdat er zoveel vragen zijn waar ik geen antwoord op heb is het het beste om het zelf even te doorlopen maar maak gewoon een afspraak met je huisarts, dit is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vorig jaar werd mij verteld dat ik het moest zien als een deksel die wanneer je hem op het potje wil draaien de deksel er niet altijd in één keer goed op gaat. Dit zou toen verholpen worden met fysiotherapie. Nou niet dus...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet dus terug naar je huisarts en om verder onderzoek vragen.
Je hebt last van je SI-gewircht, zo te lezen. Het SI-gewricht verbindt je benen met je rug, bij de bekkenplaten. Ga naar een (bekken)fysiotherapeut en laat je behandelen. Overleg over pijnstilling; paracetamol kan geen kwaad, maar het is niet goed als je er zo afhankelijk van bent in een situatie waarvan je niet weet wanneer die eindigt (i.t.t. bijvoorbeeld een tandartsbehandeling waarvan de pijn met een paar dagen weer over is). Overleg over sporten; misschien is het een goed idee als je door middel van bijvoorbeeld zwemmen je rugspieren versterkt en zo de kans op pijn vermindert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval bedankt voor de reactie. Maar de fysiotherapeut ben ik al een keer geweest, en de pijn is net zo hard terug gekomen. De fysio heb ik dus niet veel vertrouwen meer in. Ik ga volgende week langs de huisarts en dan hoor ik het wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oefeningen ben ik ook sinds vorige week voor mezelf weer mee bezig, in zoverre dat het lukt.. Vorig jaar stuk of 10 keer naar de fysio geweest en toen zei hij dat hij niet veel meer voor me kon doen. Dus ik weet t ook allemaal niet meer. Volgende week bij de huisarts maar afwachten dus..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha ha. Ik ben inmiddels al 1,79 meter, groeien doe ik een half jaar al niet meer! Maar bedankt!